דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ציפית לישועה, לאור החסדים?

האם ציפית לישועה, לאור החסדים?

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, אנחנו צריכים לחשוב על כך שחסר לנו רק אור החסדים. אם אני אסתכל על אותה המציאות שבה אנחנו נמצאים דרך אור החסדים, מהכוונה להשפיע הנובעת ממני, אני אראה במקום המציאות הנוכחית, מציאות רוחנית. כדי להתחיל להרגיש את העולם העליון, חסר לי רק אור החסדים שנובע ממני לכל הסובב אותי.

בדרך כלל אנחנו מבזבזים הרבה זמן, כוחות ואת כל החיים עצמם על פעולות לגמרי לא חיוניות ושאינן תלויות בנו. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות, זה להביא את עצמנו אל אור החסדים, כדי שהוא יתגלה בנו, תכונת ההשפעה שבה מתלבש אור החכמה, הידע, השׂגת הבורא. והפעולות שאנחנו מבצעים, מלבד השׂגת תכונת החסדים, היחס כלפי הסביבה בהשפעה, מזמינים רק תגובה שלילית מלמעלה שמתקנת אותנו, אך בדרך ארוכה של ייסורים, ובסופו של דבר מחזירה אותנו לכוונת ההשפעה, אך כבר בדרך של ייסורים.

לכן, אם האדם כל הזמן מברר מה נחוץ לו כדי להשׂיג את הפעולה היחידה הזאת שיכולה לנבוע ממנו, תכונת ההשפעה, זה אומר שהוא מצפה לישועה. את זה בדיוק אנחנו צריכים להרגיש בזמן הקריאה בספר הזוהר.

המקובלים גילו את המציאות הרוחנית הזאת. אז מה חסר לי כדי לגלות את אותו הדבר, לראות על מה הם מדברים? – חסר לי רק אור החסדים…

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 28.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עולם הכוונות שלנו
מציאות כפולה
מה זה אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest