דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם עליי לבקר את עצמי?

האם עליי לבקר את עצמי?

שאלה: האם עליי לבקר כל רצון, כל מחשבה, כל תגובה שלי? או שהעבודה שלי היא רק להתבונן כיצד הכוח העליון עובד בתוכי?

תשובתי: האדם לא צריך לבקר בתוכו שום דבר! הוא גם לא יודע לעשות זאת ולא יודע כיצד! אין לו את המערכת הזאת, אין לו מומחה פנימי שיורה על כך. לא צריך לעסוק בזה! על האדם לקרוא ספרות קבלית ו"להעביר" דרכו את החומר כמו דרך מטחנת בשר. לחשוב, להרגיש, שכל המידע יעבור עוד ועוד דרכו. ובעיקר עליו להשתתף באירועים קבוצתיים. מספיק לאדם "לחטוף" שעה ביום לעצמו כדי ללמוד ועוד שעה אחת בשבוע להיות יחד עם הקבוצה.

כך היה בזמנו של המורה שלי. למדתי כל יום שעות רבות, שלוש שעות בבוקר יחד עם הקבוצה, לאחר מכן כמה שעות אישית איתו. אבל פעם בשבוע, הייתה לנו ישיבת חברים שבה קראנו את המאמר שהוא כתב לאותו שבוע. בהתאספות יחד, ניסינו להתאחד ולממש את מה שנאמר במאמרים על איחוד החברים. הוקדשה לכך שעה אחת בסך הכול, מקסימום שעה וחצי בשבוע. מלבד זאת עסקנו עוד כמה שעות כל יום בחכמת הקבלה.

אבל כיום האדם אפילו לא צריך כזאת עבודה אינטנסיבית. מספיק שילמד שעה ביום ועוד שעה בשבוע ישתתף בישיבת חברים. מה גם שאת כל זה אפשר לעשות היום באופן וירטואלי וזה מספיק כדי לכונן קשרים חזקים, לברר את כל היחסים והעקרונות של שיתוף פעולה הדדי בעבודה בקבוצה. אנחנו גם עורכים כנסים, שבהם אני מאוד ממליץ לכל תלמיד ליטול חלק.

אם האדם ישתמש באפשרות ללמוד ולהשתתף בפעילות המשותפת שלנו, זה ימשוך אותו קדימה. הוא ירגיש, כיצד הוא משתנה, כיצד משתנה העולם סביבו. הוא יתחיל להבין אותו יותר ופתאום יראה שלמעשה  הוא אחר, מורכב, מנוהל. יתרה מכך, הוא יוכל להשתתף בניהול באותה מידה, שבה יתחיל להיות תואם לאותו כוח חיובי שמנהל את העולם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest