דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם נשיא וכובסת יבינו זה את זו?

האם נשיא וכובסת יבינו זה את זו?

שאלה: האם אפשר לכנס סביב "שולחנות עגולים" נציגים מכל מיני שכבות האוכלוסייה? האם הם לא יתחילו להידחות זה מזה, בגלל שהם לא שווים?

תשובתי: מסביב ל"שולחנות עגולים" צריכים להתאסף אנשים, שצריכים להרגיש את עצמם שווים.

אנחנו לא שווים מהטבע, אבל זה לא תלוי בנו, תפנו לבורא שברא אותנו בצורה כזאת. בכל השאר, אנחנו שווים. אנחנו בנו לכאן, ואף אחד בשום אופן לא צריך להרגיש את עצמו מקופח או פגום.

לכן אני תמיד עומד על כך, שלאנשים יהיו תנאים התחלתיים שווים לגמרי, והדבר היחיד שצריך לתקן בינינו, זה העלייה של כל אחד מעל לאגו שלו עד למצב של מצע (פלטפורמה) משותף.

אני סבור, שלפחות בשלב הראשון, כאשר אנחנו רק יוצרים "שולחנות עגולים", צריך לעשות אותם כמה שיותר הומוגניים. אם אנחנו לא נעצב אותם לפי מעמדם הכלכלי או לפי איזה שהם סימנים אחרים, אז יכולות לצוץ בעיות. כי ספק אם אנשים שונים יותר מדי יבינו זה את זה, בעוד שביניהם צריכה לפחות להיות איזושהי התאמה מקדימה.

לכן רצוי לבחור אנשים הדומים זה לזה. אז יהיה להם קל יותר להתחבר. כי אנשים התרגלו לסחוב אחריהם שובל שלם של כל מיני מוסכמות. במשך שנות חייהם נוצרה אצלם מסגרת מושגית שלמה, והם בעצמם חיים בכאלה תנאים שונים, שבקושי מבינים זה את זה.

אני בעד זה, שצריך לאסוף מסביב ל"שולחנות עגולים" אנשים שווים. לא יכולים לשבת סביב אותו שולחן מנהל, הסגן שלו, העובד והמנקה ויחד עם זה להיות חופשיים בדיונים. צריך לקחת בחשבון, עם מה אנשים מגיעים. אני לא חושב שבעולם ריאלי אפשר לחבר כאלה אנשים מנוגדים, כמו נשיא וכובסת, ולא הייתי רוצה לערוך ניסויים מסוג זה, זה חוסר הבנה מצד הכובסת והשפלה עבור הנשיא.

הבנה וחיבור אפשריים רק במקרה, אם אנשים כבר עלו לרמה משותפת שבה הם מרגישים שבמידה שווה זקוקים זה לזה ומשלימים לגמרי זה את זה. התפקיד שלנו הוא להוציא אותם לרמה הזאת.

לאחר שהם ירגישו ערכים אחרים לגמרי, שאותם הם ידלו מ"השולחן העגול" המשותף, אז זה כבר עניין אחר. אבל לזה צריך להגיע.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משחק בתיאום
השקפת עולם או תחביב
אופן בניית הקבוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest