דף הבית / חינוך, ילדים / האם כדאי לבזבז כוחות על הולדת דור ההמשך?

האם כדאי לבזבז כוחות על הולדת דור ההמשך?

שאלה: חכמת הקבלה אומרת שלא כדאי לבזבז כוחות על השגת רצונות גשמיים זמניים של הגוף. הבת שלי מסרבת באופן חד משמעי ללדת ילדים, מפני שזה גוזל משאבים חיוניים גדולים מאוד. האם היא צודקת? האם כדאי  לבזבז כוחות על הולדת דור ההמשך?

תשובתי: זוהי שאלה הגיונית וסבירה לזמננו. אדם המתחתן בשנות השלושים לחייו, יצטרך לדאוג למשפחה שלו בעשרים השנים הבאות, עד שהילדים יגדלו ויתחילו לספק לעצמם את כל צורכיהם ויגיעו לעצמאות. כלומר במקום להקדיש את השנים היקרות ביותר של חייו להתפתחות רוחנית, הוא מקדיש אותן לחינוך צאצאיו, שעוד לא ידוע כיצד יתקיימו ויתפרנסו בעתיד.

האם כדאי לעשות את זה? אפשר לומר שבדרך החיים האופיינית לעולם הזה, האנושות חייבת להמשיך את קיומה. צריכים לעבוד, להשקיע את כל המאמצים ביצירת משפחה ובחינוך הילדים וביחד עם זה, ליישם את חכמת הקבלה להתפתחות רוחנית.

חכמת הקבלה לא ניתנה לאדם כדי שילמד 24 שעות ביממה או בכל זמן פנוי מעבודה, אלא ניתנה כדי שתוך כדי קיום כל הצרכים החיוניים לחיים, יממש את הקשר בינו ובין שאר העולם, כפי שדורשת את זה כל מערכת הבריאה והטבע.

חכמת הקבלה היא מדע מעשי, כך שחלק מהלומדים הופכים למדריכים ומורים של חכמת הקבלה לכלל האוכלוסייה, ועוסקים בה כמקצוע. כמות המורים הרגילים בעולמנו, הם ביחס של מורה אחד לכל חמישים אנשים, ואילו כמות המורים לחכמת הקבלה מעטה ובלעדיהם לא ניתן יהיה להסתדר בעתיד. השאיפה היא שנגיע לכמות גדולה של המורים לחכמת הקבלה, שעל כל חמישים תושבים בכדור הארץ יהיה מקובל אחד שיילמד, ינהל וידאג לכל קבוצה כזו, ועם הזמן כל מסת בני האדם תחולק לקבוצות קבוצות, שבראשם עומד מורה-מקובל. מורים אלו צריכים כל הזמן ללמוד, להתפתח ולשפר את רמת המומחיות שלהם, ואילו האדם מן השורה, כמו בבית הספר, משהגיע לסיומו ונפרד ממוריו, צריך לממש את מה שקיבל.

מתוך השיעור בשפה הרוסית, 15.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest