האם יש לי קבוצה?

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

שאלה: כל יום שישי אני מגיע אליך לשיעור, וחץ מזה פתחנו מרכז אצלנו בעיר, בעל אופי של מועדון קהילתי. האם זה מספיק? האם יש לי קבוצה?

תשובתי: אם יש לך קבוצה, את זה אני לא יכול לומר. כמה מרכזים שתבקר ואירועים שתהיה נוכח בהם, עדיין לא אדע אם יש לך קבוצה. יותר מזה, אחדים מגיעים לכאן כל יום (לא כמוך פעם בשבוע), משתתפים בתורנויות, משלמים מעשׂר, מבצעים מטלות רבות – ואני יודע שאין להם קבוצה. היה נדמה, מה עוד צריך אם האדם נמצא כאן פיזית? אך קבוצה אין לו.

שאלה: אז מה לעשות? מה זאת קבוצה?

תשובתי: קבוצה זה ייחוד פנימי עם האנשים האחרים, אם אני יודע שרק באמצעות הייחוד הזה אני אשׂיג אור. אני אגלה את האור שישפיע עליי ויתקן אותי, רק בתנאי שאני אתאחד איתם. כי הרי האור מסתתר דווקא בייחוד שלנו.

שאלה: האם אני יכול לבחור את האנשים האלה?

תשובתי: כמובן. כמו שכתב הרב"ש במאמרי החברה, אתה בוחר אותם לפי השתוקקותם, לפי המטרה. האם הם מעמידים לעצמם מטרה להשׂיג ייחוד ודרך הייחוד – השפעה, ודרך ההשפעה את הבורא? האם הם רוצים לגלות את העולם הרוחני, לאהוב את הזולת כמו את עצמם? אם אני רואה שהם נמשכים דווקא לזה, אם הם לא מזלזלים במטרה הזאת, אם הם משקיעים מאמצים, אז אני איתם.

שאלה: האם שניים יכולים להיות קבוצה?

תשובתי: כן. קבוצה זה מושׂג המסמל שאני יוצא מתוך עצמי. אין זה משנה, לקראת מי אני יוצא. אפילו שזה יהיה מישהו אחד: בורא או חבר, או שיהיו הרבה אנשים, לא משנה. העיקר שאני יוצא מעצמי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ממה מתחילה הקבוצה?
הקבוצה היום, זה אתה מחר
משקפת בדרך אל המטרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest