דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי תורן לקילוף בצל?

מי תורן לקילוף בצל?

שאלה: מה אם בזמן כנס "קבלה לעם" העולמי אני נמצא בתורנות שמירה בזמן השיעור? כולם יושבים ושומעים אותך, ואני בחוץ בודק אישורי כניסה ושומר. אפילו אם אני שומע את השיעור באוזניות, זה כבר לא אותו הדבר…

תשובתי: זה בדיוק "השׂכר" שלך. הרי אתה משרת את האחרים: כל מה שהם "קולטים" בשיעור, אתה מארגן ומספק. במילים אחרות, הם עכשיו מקבלים מילוי בעזרת התיווך שלך.

שאלה: אבל איך זה יתכן, הרי לא מגיע אליי שום דבר מתוך ההתפעלויות שלהם?

תשובתי: להיפך, כל ההתפעלויות שלהם באו מלמעלה, דרכך. אתה כאילו מקבל שׂכר של כל אחד מהם. האם זה רע?

שאלה: ואם אני שומר ומרגיש מזה הנאה, מאחר ואני עוזר להפיץ את חכמת הקבלה? האם מותר לקבל כזה מילוי?

תשובתי: קבל את המילוי שלך. ובגדול, עשה כמה שפחות חישובים תיאורטיים. פעולה היא פעולה.

שאלה: נניח, שהגעתי לכנס ולא רוצה לעבוד במטבח. והטילו עליי לקלף בצל, איזה מאה קילו! עבודה לחצי יום. אני עושה את זה ללא כל חשק, לא נעים לי, יש לי בחילה, אני מקלל את החברים, מקלל את כל הכנס הזה וכל רגע רוצה לברוח…

תשובתי: רק תסתכל איזו עבודה גדולה אתה עושה. אילו מחשבות על חשיבות הקבוצה והמטרה רצות לך בראש כל רגע בעבודה על הבצל הזה, כמה חישובים עליך לבנות, כדי לשהות כל השעות האלה במטבח! אתה תחשוב על כל כך הרבה, אתה תגלה את היחס שלך כלפי החברים וכלפי הבורא, אתה תיאבק בעצמך, תתענה, ובסופו של דבר תראה שפשוט אין לך מקום אחר. איפה עוד היית עובר את כל הבירורים האלו?

במקרים כאלה, דיוק הבדיקה הוא מאוד גבוה. ברגע שאתה ניגש לאיזושהי עבודה, מהנעימה ביותר ועד לבלתי נסבלת, מייד מגיעות מחשבות וספקות. זוהי הזדמנות נפלאה. אם כולם היו יכולים לעבוד במטבח ובמקביל לשמוע את ההרצאה, אז הייתי יושב אצלי בחדר ומעביר אותה דרך הרדיו, אפילו ללא טלוויזיה. אפילו שאין צורך בכולם במטבח, לא חשוב, העיקר שיהיו הפרעות והתגברויות. אלה הם התנאים הטובים ביותר להתקדמות!

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רווח נקי
"בהעלותך את הנרות"
רוצה להיות עובר רוחני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest