דף הבית / חינוך, ילדים / האם העולם שלנו הוא עד כדי כך נורא?

האם העולם שלנו הוא עד כדי כך נורא?

שאלה: קיימים שני סוגים של בני אדם: אחדים מתייחסים בצורה חיובית למצבים השונים בחיים, משתדלים לראות בהם משהו טוב, ואחרים מתייחסים בצורה שלילית לחיים, בכל דבר רואים רק את הרע, מוטרדים, מתוסכלים. האם העולם שמסביבנו הוא באמת עד כדי כך נורא, או שזה רק אנחנו תופסים אותו בצורה כזאת?

תשובתי: ומה ההבדל? אם אני תופס אותו כנורא, זה סימן שהוא כזה. כל מה שאני תופס, זה נקרא "העולם שלי". הוא נורא מפני שקיימות בי כאלה תכונות. אני עדיין לא תיקנתי אותן, כדי שאוכל לראות את העולם הזה בצורה אחרת.

כל מה שקיים סביבי, אין לו שום צורה. אני בעצמי מקנה לכל זה צורה. מה שאני, זה מה שהעולם. כמה זמן עוד יכול לעבור עד שאני אתחיל לתקן את עצמי, אשיג את גמר התיקון ובמקום הגיהינום הזה אראה גן עדן?!

לכן צריך לקבל את העולם כפי שהוא, לא להמציא שאנחנו נמצאים באיזה עולם לגמרי מצויר, ושמאחורי העולם הזה עומד משהו אחר לגמרי, חסר דאגות, ורוד, רך.

האדם צריך להבין, שהיחס שלו כלפי הכול בוודאי ישנה את תפיסת העולם שלו. אבל אנחנו לא יכולים לדבר עם האנשים הרגילים ברמה של שינויים עליונים במבנה האדם, שבמקום העולם הסובב הם יראו שדה כוחות אחר ויתחילו לעבוד איתו בשיתוף פעולה הדדי. אנחנו לא יכולים לפנות אליהם בצורה כזאת. אנחנו פשוט יכולים לכוון אותם לֵמה שהם רואים בעולם בהתאם לאיך שהם תופסים אותו.

מתוך תוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבוי סתום שניתן לצאת ממנו
המדע לשיתוף פעולה עם העולם
שינוי פנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest