דף הבית / חינוך, ילדים / אין שתי קבוצות זהות

אין שתי קבוצות זהות

שאלה: בחברה המודרנית קיים מחסור באנשים הגונים, מחסור בתקשורת טובה. האם אנשים שמתחילים לתפוס ולהבין את שיתוף הפעולה ההדדי יכולים לתת לא רק תמיכה פסיכולוגית זה לזה, אלא גם עזרה חומרית?

תשובתי: יכולים, בוודאי. אבל אני לא חושב שיש בכך צורך מיוחד. אנשים בכל זאת זקוקים יותר לתמיכה פסיכולוגית.

מה זה אומר תמיכה חומרית? לארגן קופה כללית לעזרה הדדית? אם הם נמצאים באופן קבוע בקשר ביניהם, אז בוודאי שאפשר לארגן את זה. אם קיימת ביניהם הבנה הדדית, אז הם יכולים לייעץ זה לזה, להשתמש באיזה שהם ערוצים משלהם, ממה שמכירים. זה טבעי. אני חושב שזה מספיק.

אבל אני פוחד שהקבוצה לא תתחיל להתפרק מזה, שאחדים יתחילו לחיות על חשבון האחרים. בקבוצה יכול להימצא אדם עשיר שבעיקרון יחזיק את כל הקבוצה ואז ייצא עיוות.

הקבוצה טובה בזה, שבה כולם שווים ונמצאים בהסכמה זה עם זה, ללא שום קשר מאיפה כל אחד הגיע ובמה הוא עוסק. השוויון הזה בין החברים נותן להם ביטחון, הבנת האחר וכדומה. לכן, אסור שאחד יתקיים על חשבון האחר. אבל אם הם יוצרים קופה משותפת, אז ודאי שאפשר לפעמים לעזור למישהו, שברגע זה זקוק למשהו.

שאלה: אבל קבוצה, זה מקום שאליו האדם בא יותר כדי לתת מאשר לקחת?

תשובתי: אם אנחנו מדברים על קבוצות פסיכולוגיות, על הכשרות, אז שם באופן עקרוני, אנשים לא מהווים בפני עצמם חברים, אלא הם אנשים שונים לגמרי, לא מכירים זה את זה, אנשים שבאים כדי ללמוד תקשורת ביניהם, להביע ולבטא את עצמם בצורה חיובית יותר כלפי עצמם וכלפי האחרים, ליצור סביבם הילה חיובית. אותה סביבה חיובית שהם יוצרים, מאפשרת להם ולסובבים להרגיש את עצמם רגועים יותר, בריאים יותר, יעילים יותר מצליחים ומאושרים יותר, זה נחוץ להם בחיים. לכן, בראש ובראשונה, דרושה להם תמיכה פסיכולוגית.

מתוך תוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם ללא תקשורת, הוא כמו דג ללא מים
לספוג לתוכי את כל החברה
אחראיים זה על זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest