דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האם היקום הוא הולוגרמה?

האם היקום הוא הולוגרמה?

מתוך מאמר דעה, שהתפרסם באתר mako: "היקום הוא הולוגרמה. טבע ההולוגרמה של ה"שלם נמצא בכל חלקיו"' מספק לנו דרך חדשה לגמרי להבין ארגון וסדר. אנחנו רואים אובייקטים מופרדים, מפני שאנחנו רואים רק חלק מהמציאות. החלקים האלה אינם מופרדים, אלא הם גבולות של איחוד ברמה עמוקה יותר.

חלקיקים אלמנטריים מסוגלים לשתף פעולה בצורה הדדית זה עם זה ללא קשר למרחק, וזה לא מפני שהם מתקשרים באותות ביניהם, אלא מפני שהפירוד שלהם זו אשלייה, ואילו בדרגה עמוקה יותר כל הדברים בעולם מקושרים הדדית לחלוטין. אלקטרונים באטומים של פחמן במוח שלנו מקושרים לאלקטרונים של כל דג סלמון, כל לב וכל כוכב.

הולוגרמה של היקום, משמעותה שאנחנו לא קיימים, אלא אנחנו זו הולוגרמה. היקום התלת מימדי בצורה שאנחנו מכירים אותו לא קיים, הוא הולוגרמה. במילים אחרות, המציאות הסובבת אותנו זו אשליה ולא יותר מזה.

התיאוריה שהיקום הוא הולוגרמה מבוססת על ההנחה שהופיעה לא מזמן שהמרחב והזמן ביקום הם לא רציפים. הם מורכבים מנקודות נפרדות, פיקסלים, ולכן אי אפשר להגדיל את קנה המידה של התמונה של היקום עד אין סוף, בכך שחודרים יותר ויותר עמוק למהותם של הדברים. כשמשיגים קנה מידה גדול יותר, היקום מתברר בצורה של תמונה דיגיטלית באיכות גרועה מאוד, מטושטש. כמו תצלום, למרות שהוא נראה כתמונה רציפה, אבל בזמן ההגדלה היא מתפוררת לנקודות. כך גם העולם שלנו מורכב מנקודות מיקרוסקופיות שמצטרפות לתמונה אחת.

כל העולם בנוי כמו הולגרמה, כל חלק מהולוגרמה מכיל בתוכו את כל התמונה של אובייקט תלת מימדי, כלומר כל אובייקט מוטבע בכל אחד מהחלקים המרכיבים אותו. כתוצאה מכך, מציאות אובייקטיבית לא קיימת, למרות הצפיפות לכאורה, היקום הוא הולוגרמה עצומה ומפורטת.

כדי להכין הולוגרמה, האובייקט המצולם מואר על ידי אור של לייזר. קרן לייזר שנייה מתמזגת עם האור החוזר מהחפץ, ונותנת תמונת התאבכות שנקבעת על הסרט. התצלום נראה כרצף של קווים בהירים וקהים, אבל אם מאירים עליו בקרן לייזר, מופיעה תמונה תלת מימדית של האובייקט ההתחלתי".

והרי ידוע, שכל חלק מהתצלום יכיל תמונה שלמה. ככל שהחלקים קטנים יותר, כך הבהירות נמוכה יותר, כמו מדרגות שכל אחת מהן זה 10 ספירות, אבל בבהירות יותר ויותר גדולה בהידמות לבורא. ההולוגרמה מראה כי לא ניתן ללמוד פחות מאשר שלם, כלומר 10 ספירות, האובייקט לא מחולק לפחות מזה. אם נפצל את האובייקט, לא נקבל את החלקים שמהם הוא מורכב, אלא נקבל את אותו הדבר אבל בדיוק קטן יותר. חכמת הקבלה אומרת שאלה הן אותן 10 ספירות, רק בדרגה נמוכה יותר. נמצא, שאלקטרונים מסוגלים לתקשר באופן מיידי זה עם זה ללא קשר למרחק ביניהם, אבל זה מפר את ההנחה של איינשטיין אודות מהירות מירבית של התפשטות הפעולה ההדדית, השווה למהירות האור. אבל הריחוק של החלקיקים האלמנטרים הוא אשלייתי, ובדרגה אחרת הם מהווים חלקיקים של אובייקט אחד. בתמונת הבריאה, כפי שאומרת חכמת הקבלה, אין שום דבר פרט ל-10 ספירות, וזה הכול. וכל מה שרק אפשר לדמיין, מהווים צורות פרטיות של 10 הספירות הללו, מפני שכל אחת מ-10 ספירות מתחלקת ל-10 תת ספירות שלה וכולי. באופן כזה, אנחנו סופרים 5 עולמות, 5 פרצופים, 5 ספירות, וסך הכול 125 מדרגות מהעולם שלנו ועד לעולם אין סוף. לכל המדרגות יש מבנה זהה, וההבדל ביניהן הוא רק בבהירות פרטֵי הגילוי של האור, של הבורא. ככל שהמדרגה גבוהה יותר, כך היא מפורטת יותר, ובזה הבורא מתגלה בה בצורה ברורה יותר.

 

2 comments

  1. נשמע מעניין. זה די ברור שתופעה פיסיקלית שמתאחשת במספר מימדים תיראה מורכבת כשהיא מוטלת על מספר נמוך יותר של מימדים.
    אני מעוניין להבין מאיפה הקהיעה של 10 ספרות והאם זה מקביל ל 10 מימדים?

  2. מנחם היקר
    תודה על פנייתך, על מנת לקבל תשובה על שאלתך, נדרש לימוד מעמיק בחכמה,
    לא ניתן להעבירו כאן.
    תוכל להיכנס לאתר ולבדוק את המסגרת המתאימה לך.
    לינק לאתר
    https://campus.kab.co.il/kab/wisdom-of-life-pt-2/?utm_source=google_search&utm_medium=paid_campaign&utm_campaign=limud_habalaha&campaignid=18203974208&adgroupid=142807366483&adid=633113140274&gclid=CjwKCAjw9-6oBhBaEiwAHv1QvPY_82mg2_DMWnxmWh-l8I3anCBVPm57piiCdyIN4UQNhLU3JkmgJRoCZt8QAvD_BwE

    בברכה והצלחה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest