דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם האדם יכול להשיג את מחשבת הבורא

האם האדם יכול להשיג את מחשבת הבורא

כשהנברא מתחיל לברר היכן חופש הבחירה, הוא רואה שאם תכונת ההשפעה נמצאת בו למעלה מתכונת הקבלה, היא מביאה אותו לאמת ולחופש! ואז הוא בוחר בהשפעה. הרי הוא מבין שרק היא מעניקה את השלמות ואת העצמאות מהרצונות שלו, כלומר את האמת המוחלטת, שגבוהה יותר גם מהבורא וגם מהנברא.

לכזה מצב גבוה מגיע האדם. הרי גם הבורא נמצא בתכונת הבורא שלו, והנברא – בתכונת הנברא שלו. אך האדם צריך לבצע בחירה שאינה תלויה בשתי התכונות האלו.

אם כך, כוח הבורא וכוח הנברא עומדים זה כנגד זה, והאדם מבצע פעולה מיוחדת שנקראת "תפילה". הוא מבצע את הבחירה שנמצאת מעל שני הכוחות הללו. ואז נולד הרצון (הכלי) החדש שלו, שבו תכונת הקבלה ותכונת ההשפעה, תכונת הבורא ותכונת הנברא, מתחברות יחד, מעל התכונות האלו עצמן.

כך האדם מגיע לתוצאה מיוחדת: הוא מגלה את הכתר של הבורא. אלה כבר לא פעולות הבורא שעל ידן הנברא נברא, אלא המחשבות של הבורא, המחשבה שקדמה לבריאה.

זוהי תוצאה מהקו האמצעי שעולה מעל שני הקווים הראשונים: ימין ושמאל, תכונות הבורא ותכונות הנברא, שמגיעות אליו בפועל. בקו האמצעי הוא עולה למעלה, מתחילת הבריאה.

כאן טמונה הזדמנות מיוחדת שניתנה לנברא: לעלות למעלה מכל התכונות והכוחות הקיימים. הרי כל הכוחות, התכונות הרצונות, הגֵנים האינפורמטיביים, כל מה שקיים בבריאה ומתגלה לנו, כל חומר הקבלה וכוח ההשפעה – הם רק האמצעים כדי להביא את הנברא למושגים יותר נעלים, שקודמים למעשה הבריאה.

לכן בכל מצב שבו הנברא צריך לבצע בחירה נכונה, הוא חש בחוסר האונים המוחלט שלו ביחס לאותה הנקודה שקדמה ללידה שלו. הוא צריך לברר את הכלים ואת האורות, את הרצון ליהנות שנמצא ברשותו ואת הרצון להשפיע, והבחירה נמצאת למעלה מהם.

התפילה נולדת ברגע שהנברא מבין שבמצב שאליו הוא הגיע לאחר כל בירוריו, אין, ולא יכולה להיות לו שום אפשרות לעלות מעל הבירור הזה ולהחליט. רק הבורא יכול להחליט כאן!

נדמה לנו שאנחנו זקוקים לבורא רק כדי לנצח את האגואיזם בכוח ההשפעה, להכניע את פרעה. אך טמונה כאן משמעות עמוקה יותר מהמאבק הפשוט, שבו האדם נמצא בין שני הכוחות: הבורא ופרעה. כל העניין הוא לא לברר מי חזק יותר ומי ינצח, אלא לחבר את שני הכוחות האלו יחד בקו האמצעי ולהתעלות מעליהם.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 10.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נברא ששוחה באוקיינוס של אור
לעלות לשורש של שורש הבריאה
הרוצה להביט בפניו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest