דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפחד, אנחנו איתך!

אל תפחד, אנחנו איתך!

לאחר השבירה, הניצוצות נפלו לכלים השבורים, והאור נמצא בתוך הרצון שרוצה לקבל את האור הזה בצורה אגואיסטית. אם כך, אני נמצא בתוך הרצון האגואיסטי הזה של הכלי השבור, כלומר רוצה לנצל את החברה ואת הבורא לצורך קבלת המילוי הרוחני, אך למען עצמי!

אני רוצה להתקדם רוחנית, בכך שאדע יותר, ארגיש יותר, אתקרב יותר לחברים, כדי לקבל מהם משהו, וכל זה לכיוון המטרה הרוחנית, אך עם כוונה אגואיסטית. בכך אני מפעיל את הרצונות הרוחניים, את הכלים השבורים, אני פועל מתוך הלב השבור, ודווקא בו אמצא את הבורא, בין כל הרצונות האגואיסטיים שלי.

צריך להתעסק בהם, מבלי לפחד ומבלי להתבייש! לא לברוח מהפחד, כשאתה מגלה שכולך מכוון לקבלה אגואיסטית, ולא לפחד להתלכלך כשאתה נוגע ברצונות המלוכלכים שלך (בשונה מהגישה הדתית). אני חייב דווקא להפעיל אותם ולהשתמש בהם, מבלי לפחד ולהתבייש בהם.

כן, אני שבור! הרי דווקא ממעמקי השבירה הזאת שמתגלה לי, אני יכול להשיג את המטרה. שָם נמצאת נקודת המגע שלי עם הבורא. משם אני מארגן את העבודה שלי כלפי החברה. וגם החברה הזאת נראית לי אגואיסטית, מפני שזה הכלי הכללי שלי, השבור ביחס אליי.

לא צריך לפחד משום גילוי של הרע! העיקר, שהרע מתגלה למען המטרה! ואז זו כבר נקודת האמת, שממנה כבר אהיה מכוון למטרה.

כך אני מזרז את ההתפתחות שלי ומקבל את נקודת הקשר עם הבורא, מתוך הרצונות השבורים שלי, ומתוך כל האגו המסריח הזה. בצורה כזאת אני מתקדם. וככל שמתגלים לי יותר "רשעים", כך טוב לי יותר. אני מאוד שמח, הרי בזכותם אני יכול להתקדם עוד קצת!

רק שיספיקו לי הכוחות להחזיק מעמד ולעמוד בפני הייסורים ולא לברוח, לא לשבת בחיבוק ידיים ולאכול את עצמי. הרי אם מתגלים לאנשים כל כך הרבה תכונות שליליות, הם מתחילים לאכול את עצמם ואינם חושבים לנצל את המצבים האלה לצורך ההתקדמות.

כאן יעזרו רק הסבלנות וכושר העמידה, מהירות השינויים וכוח הקבוצה, שצריכה להשפיע על האדם וכל הזמן לעורר אותו, מבלי לתת לו להישאר בדכדוך ובריקנות. הכול תלוי באופן שבו אנחנו מכינים את עצמנו ועוזרים לכל האחרים, שנמצאים ברצונות השבורים האלה.

הרי כולנו מבינים באיזה אגו אנחנו נמצאים, ואיננו מפחדים. אנחנו תומכים זה בזה ומשתדלים להוציא כל אחד מהביצה. זה מאפשר לנו להתקדם. יש לנו עוד עבודה רבה, כדי לגלות את המצב הכללי שלנו ואת המצב האישי של כל אחד, ולצאת מהם.

אולם חשוב להדגיש, שהמצבים הללו מתגלים מעצמם בזמן ההשתוקקות של האדם אל המטרה. כלומר, אף פעם לא להציב את גילוי הרע כמטרה! המטרה שלי היא תמיד להשתדל לגלות את הטוב, את ההשפעה והאהבה, את החיבור, ובדרך אני מגלה את התכונות ההפוכות. באותה המידה שבה אני משתדל לגלות את הטוב, מתגלים לי בדרך כל מיני ה"רשעים" שבתוכי.

ואז אני שמח מהגילויים הללו בתוכי. הרי באותו הכיוון מגיעה התפילה ומגיע התיקון ואני הולך קדימה: החצי הראשון של הכלי הוא גילוי הרע, והחצי השני הוא התיקון שלו לטוב.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 09.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרך הלב השבור
מי שליבו שבור
הסיבולת הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest