דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אתה ראוי לחיות בין אנשים מתוקנים?

האם אתה ראוי לחיות בין אנשים מתוקנים?

שאלה: כיצד השומרים שומרים עליי?

תשובתי: בוא נתאר לעצמנו עולם מתוקן. באים אליך שוטר, שומר, מורה ועוד כמה אנשים, ומתחילים להסביר לך מה לא בסדר איתך. ואתה מתפלא ואינך מסכים עימם.

אבל הם אומרים: "אתה שופט לפי אמות מידה ישנות. נכון שלפני חודש היו תנאים שונים, ובהתאם לכך לא היו לנו שום טענות כלפיך. אבל עכשיו אנחנו רואים שהתנהגותך אינה רצויה. אם אתה תמשיך להתנהג כך ולא תתקן את עצמך, אז עם הזמן התנהגותך תהפוך מהתנהגות לא רצויה להתנהגות בלתי נסבלת.

אתה חייב לתקן את היחס שלך כלפי הסביבה. כולם סובלים מכך שלא יכולים להתקדם בגללך. אתה מעכב את התיקון הכללי ואינך מאפשר לכל היתר להגיע לחיים טובים! הם מוכנים לעשות את הכול, אך אינך מגיב. אז מה לעשות? עליך להכניע את עצמך לפני הסביבה, להתחבר אליה, להיכנס איתם לאינטגרציה נכונה, וכך תגיע לתיקון. אנחנו באנו בשם כולם. הם הורו לנו לדבר איתך ולהסביר מה לא בסדר איתך".

כך מגיע אליך רכב משטרה או נציג ציבור ומספר לך את כל זה. הם דואגים שאתה תתקדם ולא תמשיך לחיות כמו קודם. מפני שהדרישות, ה"רשימות", כל הזמן מתחדשות ומגלות עולם חדש. ואתה רואה אותו כמו קודם, ועבורך שום דבר לא משתנה. כלומר, אתה נמצא בדרגת "חי", וכלפי העולם הרוחני אתה נמצא בכלל בדרגת "דומם". אתה פשוט נסחף עם זרמי החיים לאן שהם מובילים אותך, וזה לא נכון.

ובמדרגות המתקדמות, השומרים והשוטרים מגיעים אליך ומצביעים על פרטים עדינים ועל תנאים מיוחדים שאתה חייב לבצע, ולא מסוגל לזהותם. ואז הם אומרים שאתה חייב לרדת מהמדרגה הזאת. אין לך מקום ב"שכונה" הזאת ואין יותר זמן לחכות. אתה חייב לעזוב את העיר ולעבור לפרברים, לשכונת גנבים, לחיות בין הפושעים.

אתה מתחיל להתרעם, "איך זה יכול להיות!", אבל מסבירים לך שאתה אינך ראוי לחיות בין אנשים טובים, מתוקנים, שכולם גלויים אחד כלפי השני, הרי אתה לא מתנהג כמוהם. היה נדמה לך שאתה ראוי! אבל השומרים אומרים שהם בדקו וראו שלא… אין מה לעשות.

באותו הרגע אתה מגלה תרעומת וכעס כלפיהם, אבל אחר כך אתה מסתכל בצורה אובייקטיבית ומסכים שזה באמת כך, ואתה אינך ראוי לחיות במקום הזה יחד עם אשתך ועם ילדיך.

בכל פעם עליי להתאים את עצמי לדור יותר ויותר מתקדם או אפילו להיות דוגמה לאחרים. על כך בעל הסולם כותב במאמרו "הדור האחרון".

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחסומי ביקורת בכל 125 המדרגות
שומרים שחיים בתוכי
שריון כנגד האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest