דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחסומי ביקורת בכל 125 המדרגות

מחסומי ביקורת בכל 125 המדרגות

מתוך מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתע"ס", אות קל"ג: "אלא הדבר דומה, למלך, שחשק לבחור לעצמו, כל אוהביו הנאמנים לו ביותר שבמדינה, ולהכניסם לעבודתו בהיכלו פנימה. מה עשה, נתן צו גלוי במדינה, שכל הרוצה כקטן כגדול, יבא אליו לעסוק בעבודות הפנימיות שבהיכלו. אבל העמיד מעבדיו שומרים רבים, על פתחו של ההיכל, ובכל הדרכים המובילים להיכלו, וציווה אותם להטעות בערמה את כל המתקרבים להיכלו, ולהדיחם מהדרך המוביל להיכל… ורק הגבורים מהם, אשר מידת סבלנותם עמדה להם, וניצחו את השומרים ההם, ופתחו הפתח, זכו תיכף לקבל פני המלך, שמינה כל אחד על משמרתו המתאימה לו."

השומרים מוצבים כדי לשמור על האדם. עד שהוא לא מגבש בתוכו את השמירה הפנימית, אסור לו להתקרב להיכל המלך, לעבור את המקום בו ניצבים השומרים.

לבורא יש הרבה שוטרים, הם ניצבים על כל אחת מתוך 125 המדרגות, והם אינם מאפשרים לאדם להתקרב יותר. הם מראים שמותר לך לעלות רק למדרגה הזאת, ולמעלה מזה בינתיים לא מאפשרים לך לעבור. מפני שהם רואים שאתה עדיין לא מתאים למדרגה העליונה. כך קורה בכל פעם.

השומרים שומרים על האדם שלא יתקדם הלאה (אף על פי שזה בלתי אפשרי, מפני שבעולם הרוחני פועלים חוקי התאמה נוקשים). השומרים מגלים לאדם חסרונות, קלקולים, מקום לבירור עצמי. הם מעוררים אותו, ולא נותנים לו להירגע במצבו הנוכחי על ידי כך שמביאים לו צרות.

הם שומרים על האדם מפני שעל הבורא ועל האור לא צריך לשמור, כי אי אפשר לפגוע בהם אם אתה אינך ראוי לראות אותם. הכול נעשה לפי השתוות הצורה, אם אני לא מתאים למדרגה יותר גבוהה אז אני לא מזהה אותה.

מה זאת אומרת שאני לא יכול יותר להתקדם? האם אני רואה לפניי שהדרך חסומה? אם אני עדיין לא תיקנתי את עצמי בשלב הקודם, אז אני לא מסוגל להתקדם ולטפס על ההר עוד מספר מטרים. אבל השומרים עוזרים לי, מצביעים על המקום הבעייתי. הם מוצבים שם עבורי כדי לשמור עליי, לזרז, לקרב, לעזור לי להגיע להבחנות. הכול מכוון לטובת האדם ותיקונו.

מתוך מאמרו של בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האם אתה ראוי לחיות בין אנשים מתוקנים?
שומרים שחיים בתוכי
מבט על עצמנו הזרים מהקו האמצעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest