דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר לקצר את הדרך לטוב?

האם אפשר לקצר את הדרך לטוב?

האם אפשר לקצר את הדרך לטוב?שאלה: אני לא מבינה את עניין "אחישנה ובעיתה". הרי כמו שכתוב ישנו תהליך של 6000 שנה של התפתחות הנשמה לתיקון ואנחנו בשלהי התקופה הזאת. אז איך אפשר לזרז תהליך שכבר קבוע מראש? כל האירועים התרחשו בדיוק כפי מה שכתוב עליהם. אז האם לא בטוח שבתום 6000 שנים נסיים את תהליך התיקון?
תשובה: אז בשביל מה ניתנה לנו שיטת התיקון? אם אני עובר תיקון רק ע"י מכות שיטתיות מהטבע (הבורא), הרי אני סתם חיה, אשר מפתחים אותה בכוח. כך הוא (הבורא) מפתח אותנו במשך כל ההיסטוריה שלנו.
אך מטרת הבריאה היא להביא את האדם להשתוות הצורה עם הבורא. לכן, החל מהרגע שבו הרצונות הארציים כבר מפותחים תחת לחץ הטבע, הבורא מעורר בנו רצון אליו. הרצון הזה אינו יכול להתפתח ללא הכרה, תחת לחץ הטבע או החברה, כיוון שממנו כל אחד מאיתנו צריך לבנות בעצמו את דמות הבורא בתוכו.
החל מרגע זה הבורא אינו רוצה שנבצע את פקודותיו ללא הכרה, כפי שהתפתחנו קודם, או כמו שמחנכים את הציבור לבצע פעולות מסוימות ללא הכרה. מטרת הבורא היא שנשיג אותו בהכרה מלאה. לשם כך עלינו לשאוף להידמות אליו במודע, ברצון, בבחירה חופשית. אנו צריכים לחפש, לנתח את כל כוחות הטבע המנוגדים, ולבנות את דמות הבורא בתוכנו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/78Aw0

7 comments

  1. רב שלום! רציתי להגיד לך תודה מעומק הלב שהבורא שלח אותך אלינו- אתה המתווך הכי טוב בעולם! מהפה שלך יוצאים דברי אלוקים חיים וזוהי המתנה הכי נדירה שיש למציאות הזאת לתת לנו. רק אחרי הקונגרס התחלתי להרגיש איך הדרך שלנו לרוחניות כל כך אפשרית וקרובה יותר ממה שחלמנו…נראה שרק צריך פרסום נכון, כמו שבעל הסולם אומר – זה עניין פסיכולוגי לראות שהרווח באלטרואיזם הוא עצום!! רב רציתי לשאול – שהייתי ילדה הרגשתי שהעולם מחבק אותי, שזה מקום  מאוד מיוחד וקסום, שיש תמיד דברים חדשים ללמוד.

    רק בחוכמת הקבלה אני מצליחה במאמץ להחזיר את הקסם לחיים.

    אני שואלת האם הייתי מחוברת לבורא בצורה טבעית?

  2. אסתר המלכה:)

    שלום לרב, אני אשמח לקבל הסבר בקשר לכלבים שמופיעים בקונוטציה די שלילית בכתבי המקובלים, ואולי בשאלה קצת יותר ממוקדת: למה באמת התכוונו המקובלים בדבריהם? תודה רבה.

  3. אסתר המלכה:)

    אהבתי את ההמשלה: מחיה לרצון חופשי ובוחר בגורלו:)

  4. אסתר המלכה,

    כלב, (dog) מדוע נקרא כלב ? מפני שהוא כֶּ-לֵב , כמו ה -לב, כל הזמן רוצה

    כל הזמן אומר: הב, הב, כלומר, תן,תן, כלומר שהוא הכלב, יקבל, וקבלה למען עצמו משולה למיתה, להפך החיים.

    יחס המקובלים הוא לא לכלב הפיסי (גולדן, זאב, או פודל) אלא לתכונה שהוא מייצג.

    לב = רצון,

    והכלב, או תכונת הכלב, היא כל הזמן לרצות, תפקדנו הוא להפוך את הרצון לקבל למען עצמו לרצון להשפיע לזולת.

    כמאמר השיר,

    אמר רבי עקיבא

    אמר רבי עקיבא

    אמר רבי עקיבא

    אמר רבי עקיבא

    ואהבת לרעך

    לרעך כמוך

    זה כלל גדול

    גדול בתורה

    זה כלל גדול בתורה.

    כמוך = גימטריה = אלהים = הטבע

    יש להבין, בקבלה ה"שמות" מתייחסים לתכונות או מדרגות, ולא לעולם החומר של הרצון לקבל של העולם הזה.

    "עולם הפוך ראיתי", ברוחניות הכל הפוך מגשמיות, ודרוש תהליך של היפוך החשיבה המסורתית כדי להבין זאת.

    ובכלל אנו שמחים שאת כותבת כאן .

    שאי ברכה באשר הינך.

    http://www.notes.co.il/avihu/

  5. דימה מחיפה

    איך יכול האגו לגדול בלי שהוא יכריח אותי לרוץ אחרי תענוגים יותר גדולים בעולם הזה ולהתאכזב מהם?

  6. אתי, מגיע לך ח"ח (חיזוק חיובי).

    סוף סוף אני מבינה את דברייך Kissתבורכי

  7. הי דימה,

    בלימוד הקבלה, אנו מכוונים את עצמנו לבורא, שכן: אין עוד מלבדו. לגבי העולם הזה, מי שבאמת רוצה להתקדם לרוחניות, לאט לאט יתפוס את הנישה הקרובה ביותר (הסביבה התומכת / הקבוצה) – לרוחניות.

    אין זאת אומרת שכרגע, אסור לך לנסות להתעצם כלכלית וכיוצא בזאת. אך המגמה היא שתגיע לשאיפה מעל העולם הזה:לא לכסף, לא לכבוד גשמי, לא לשליטה גשמית, מין וכדומה! התשוקה תהיה לבסוף אך ורק לבורא .

    אנו מפתחים את הכוונה להגיע אליו בכל מחיר. הכוונה היא אגואיסטית, כי בעצם אנו רוצים אותו לעצמנו, לקבל ממנו, להנות ממנו. עוד לא הגענו לכוונה להשפיע לו ולזולת. אך זו הכוונה נכונה, משום שמתוך 'לא לשמה' נגיע בעזרת השם ל 'לשמה'.

    אמן,

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest