דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשרית עצמאות בארץ ישראל?

האם אפשרית עצמאות בארץ ישראל?

בעל הסולם "מאמר לסיום הזוהר":

"כי העובדה היא, שהקב"ה הוציא ארצנו הקדושה, מרשות הנכרים, והחזירה לנו. ובכל זאת, עדיין לא קבלנו הארץ לרשותנו, מפני שעוד לא הגיע זמן הקבלה.

שהרי אין לנו עצמאות כלכלית. ואין עצמאות מדינית, בלי עצמאות כלכלית.

ולא בלבד, שאין בני הגולה מתפעלים לבוא אלינו, וליהנות מן הגאולה, אלא חלק גדול מאותם, שנגאלו, וכבר יושבים בתוכנו, מצפים בכליון עינים, להפטר מגאולה זו, ולשוב לארצות פזוריהם."

קודם כל, מדובר על אותם אנשים, שהם במובן הגשמי מהווים צאצאים של היהודים שהיו לפני אלפיים שנה בהשגת הרוחניות, וכך עברו מדור לדור בגלות עד ימינו.

בנוסף, הכוונה היא לכל אלה שמצד אחד מקבלים דחף לבוא לארץ ישראל, ומצד שני, יש להם דחייה מזה, נסיגה ורתיעה מזה. מתגלה בהם היצר הרע ומופיעה התנגדות של שני ההפכים.

ומה שנוגע לעצמאות הכלכלית, אז היא בלתי אפשרית ללא עצמאות מדינית. ולא יכולה להיות עצמאות מדינית עד שלא תהיה עצמאות אידיאולוגית. ועצמאות אידיאולוגית לא יכולה להיות, עד שלא תהיה עצמאות רוחנית.

ועצמאות רוחנית יכולה להיות רק אם אנחנו, עָם ישראל, נתנתק מכל השיטות הגשמיות האחרות שבעולם ונידבק ברוחניות שלנו. וכשנתחבר לשורש שלנו, דרכו אנחנו נקבל גם עצמאות אידיאולוגית, גם עצמאות פוליטית, גם עצמאות מדינית וגם עצמאות כלכלית.

אז כל העולם יראה שאנחנו מסדרים ובונים את החיים שלנו לפי השיטה החדשה. שדווקא השיטה הזאת – אם כל העולם יקבל אותה מאיתנו, תאפשר לכולם לעבור את המשבר הזה ולהיכנס לחיים שלמים. וזה נקרא להיות "אור לגויים".

מתוך שיעור על מאמר "מאמר לסיום הזוהר" של בעל הסולם, 24.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקרי התנועה הרוחנית
עת צרה היא ליעקב
כל הדרכים מובילות לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest