דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארץ ישראל, תפרש נכון

ארץ ישראל, תפרש נכון

בעל הסולם "מאמר לסיום הזוהר":

"והמופת הוא, שכל מי שיש לו המשכה לסודות התורה, יש לו המשכה לארץ ישראל."

יש ענף גשמי ויש שורש רוחני. ברוחניות, "ארץ ישראל" בצורה השלמה, זו "מלכות" שעולה כולה ל"בינה", וזה לא חלקים של ה"מלכות" שאנחנו מעלים ל"בינה". "ארץ", זה רצון, ו"ישראל", זה "ישר אל הבורא, (ישר-אל)". באופן כזה, רצון שעולה ל"כתר" צריך לעלות לדרגת ה"בינה", שבזה הוא מתקן את עצמו. לכן, "ארץ ישראל" זה נקרא, "מלכות" שנמצאת בדרגת ה"בינה", שזה נקרא "גאולה".

כאשר "מלכות" נמצאת במלואה בדרגת ה"בינה", אז בדרגה הזו היא מתחילה לקבל את "אור החכמה" שמתגלה ב"אור החסדים". וזה נקרא "גאולה", "גילוי הבורא לנברא". ולכן נאמר, שגילוי הבורא יכול להיות רק בארץ ישראל.

אנחנו צריכים לפרש נכון את המונחים האלה במובנם הרוחני. למשל אומרים: "כבודו מלא עולם", זו אותה ה"מלכות" שעולה לדרגה התואמת של ארץ ישראל.

דוגמה נוספת: אומרים, שבגמר התיקון, עם ביאת המשיח, כלומר, האור שמושך את ה"מלכות" ל"בינה", והכוח הזה נקרא "משיח", ואז ארץ ישראל מתפשטת על כל העולם. כלומר, תכונת ה"בינה", כבר שולטת על כל הרצון לקבל ומתקנת אותו.

לכן, הגאולה, ביאת המשיח, גילוי הבורא וכל התופעות הדומות, יכולות להתקיים רק בארץ ישראל, ברצון המתוקן.

אבל זה שייך גם לעולם הגשמי. מפני שכל שורש רוחני חייב לגעת בענף הגשמי. ולכן כל דבר רוחני לא יכול לקרות בשום מקום, אלא רק בארץ ישראל. ולכן כל הדברים יקרו סביב ארץ ישראל, או במקום אחר, אבל בקשר איתה או עם העָם היהודי. כל האירועים, כך או אחרת, קשורים לזה, ואנחנו מתישהו נראה שהסיבה שלהם והשורש שלהם נמצאים כאן…

מתוך שיעור על מאמר "מאמר לסיום הזוהר" של בעל הסולם, 24.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם אפשרית עצמאות בארץ ישראל?
אזור מיוחד, שנכבש מהאגו
ארץ ישראל על המפה ובנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest