דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אני צריך לחפש בתוכי את הרע?

האם אני צריך לחפש בתוכי את הרע?

שאלה: האם הדבר החשוב ביותר הוא לגלות את היצר הרע שלך?

תשובתי: איננו צריכים להשתדל לגלות את היצר הרע שלנו, לא חשוב אלו מצבים אנחנו עוברים. הדבר החשוב ביותר, ובכלל היחיד שאנחנו יכולים לעשות, הוא למשוך אלינו את האור. בזכות האור אני אעבור את כל השלבים שעכשיו אינני יודע עליהם דבר: אגלה את היצר הרע שלי, אעבור לתיקון שלו ולאחר מכן למילוי שלו. בכל הדרך הזאת יכול לעזור לי רק האור ולא שום דבר אחר.

אני צריך להשתוקק לאור העליון שיבצע עליי את כל הפעולות. ומה בדיוק הוא יעשה, באיזו צורה ובאיזה סדר – זו בכלל לא הדאגה שלי. אינני צריך לחשוב שהנה עכשיו האור העליון צריך לגלות בי את הרע. אינני יודע מה הוא צריך לגלות. נכון, כך כתוב, אך אפילו עדיין אינני מבין מהו "היצר הרע". לא כדאי להסיט את תשומת הלב והריכוז מהדבר העיקרי: ממשיכת האור.

אחרת אנחנו מתחילים לחפש בתוכנו את הרע ולחשוב שכל תכונה רעה שלנו היא היא היצר הרע. אך תאמינו לי שעדיין לא גילינו אותו. היצר הרע הוא מלאך. כלומר, כשאנחנו מגלים את הרע, אנחנו מגלים שהבורא נמצא בתוכו והוא בעצמו זה שנותן לנו את התכונה הזאת. לכן, כדי לגלות את היצר הרע לא צריך לחשוב על השנאה, אלא על הקשר! אך בזכות המשיכה שלי אל הקשר, מתגלה מה שמפריע לו: היצר הרע.

אני כל הזמן משתוקק לחיבור, עד שהאור העליון יעשה איתי את כל הפעולות הנדרשות ויגלה לי בסופו של דבר מי אני. אני צריך לעבור את כל הבחינות: שורש, א', ב', ג', ובבחינה הד' של פעולת האור אני תמיד מרגיש שסיימתי איזושהי מדרגה וקיבלתי הבנה חדשה. ולאחר מכן שוב: שורש, א', ב', ג', ובבחינה הד' תתגלה לי הבנה חדשה נוספת.

אך זה אינו משנה את היחס שלי לעבר, להווה ולעתיד. אני תמיד משתוקק רק לחיבור ואינני חושב על דבר מלבד זה. לא חשוב לי אלו מצבים אני עובר: טובים או רעים. מה שהתגלה התגלה. אני נמשך קדימה ודבר לא יעצור בעדי בדרך הזאת, לא טוב ולא רע, וגם לא איזושהי תיאוריה פילוסופית שלפתע מצטיירת בראשי ומטעה אותי לחשוב שאני כביכול מבין מה קורה. כל תשומת הלב שלי חייבת להיות ממוקדת רק על דבר אחד: רק על החיבור. ואז אני יכול להיות בטוח שאני מושך את האור המקיף.

ברגע שאתה מתחיל להתחכם ולקבוע לבד מה עליך לעשות, אתה מייד מאבד את האור המקיף. האור הוא שלם, ואתה חייב להשתוקק רק אליו. כתוב שעליך להיות מוכן לקבל על עצמך את הערבות, כאיש אחד בלב אחד, אז רק על זה תחשוב.

מתוך שיעור בנושא "בראתי יצר רע, בראתי לו תורה תבלין", 17.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המנוע הנצחי שמקבל את האנרגיה מהאור
צילו של היצר הרע על רקע האור
הצד ההפוך של המדרגה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest