דף הבית / חינוך, ילדים / האם אני איחרתי?

האם אני איחרתי?

שאלה: נניח, שאני יחד עם החברים פתחנו עסק. אני המנהל של העסק, הם עובדים איתי. יש בינינו יחסי ידידות והם יכולים להרשות לעצמם לאחר לישיבה בחמש, עשר דקות. אני מאוד אוהב משמעת. מה לעשות? מה אתה יכול לייעץ? האם להעניש אותם?

תשובתי: אני חושב שלאיחור של עשר דקות אין משמעות רבה. האדם צריך להרגיש שמתייחסים אליו ברכות ומבינים אותו, והוא בתורו צריך ודאי לאזן את זה.

אפשר להעניש על זלזול בחברה, בחברים, ברכוש של החברה, על יחס לא אנושי, לא משפחתי כלפי האנשים והציוד. כל אחד צריך להרגיש שהחברה עבורו, היא משפחה. האם הוא היה מתנהג כך במשפחה? האם כבוד המשפחה, הרווחה שלה היא מעל לכל או לא?

אבל אם האדם מאחר באופן שיטתי בעשר דקות, אז פשוט תביישו אותו, או שתתחילו את הישיבה בלעדיו כדי שהוא יבין שאתם מוציאים אותו מהתהליך של קבלת ההחלטות.

העניין הוא, שאנחנו לא מכונות. צריך לקחת בחשבון שישנם אנשים שלא מרגישים את הזמן, הם לא מרגישים שמאחרים. אלה יכולים להיות אנשים מאוד מפותחים ורגישים, אבל אין להם הרגשה של זמן. ישנם אפילו עמים שלמים שחסר להם הרגש הזה. למשל באפריקה, אין להם הבדל בין מחר או בעוד שבוע. אפשר לפגוש גם אנשים כאלה בקרב בני ארצנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כות האדם", תוכנית 4, 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נזיפה גרועה יותר מעונש
הגישה האינטגרלית אינה מסירה את האחריות
רוצה מעניש, רוצה חונן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest