דף הבית / חינוך, ילדים / כולם מקבלים החלטה

כולם מקבלים החלטה

שאלה: האם אפשר לקחת צורות מוכנות של חיבור אינטגרלי ולהחדיר אותן עכשיו במפעל?

תשובתי: לא. אם אתה תתחיל להחדיר אצלך בעבודה קומוניזם טהור, אז זה לא יעבור. אתה צריך באופן הדרגתי להביא את האנשים לרמה אינטגרלית, אחרת שום דבר לא ייצא מזה.

במידת ההתקדמות הרוחנית של האנשים לעבר אינטגרליות, לקשר הדדי, להרגשה שהם כללות אחת, ושהעבודה זה משהו משותף עבורם, במידה שהם ירגישו שבהשקעה שלהם תלוי גורלו של המפעל, שמשתקפת בבירור עליהם עצמם, על שיתוף הפעולה שלהם, על המילוי המוסרי והחומרי שלהם, אז אפשר להתחיל לעשות פעולות כאלה.

מה גם, שבהכרח חייבים להראות שמאחר ואנחנו טיפלנו באיזה שהן בעיות וצמצמנו הוצאות שאין בהן צורך כתוצאה משיתוף הפעולה ההדדי הנכון שלנו, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להעלות את השכר לשכבות הנמוכות ביותר ב- 20%, ובעלי השכר הגבוה ביותר מוכנים להוריד לעצמם את השכר ב- 5%.

שאלה: איך צריך לקבל החלטות כאלה, הרי רמת ההתפתחות היא שונה אצל כל אחד?

תשובתי: צריך לקבוע קריטריונים מסוימים: מספר ההיעדרויות, כמות ימי המחלה, איכות התוצרת, מהירות העבודה, הבטיחות. חייבים לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שקיימים במפעל: הבלאי, רמת צריכת החשמל שנחסכת, כמות המשאבים האנושיים והחומריים וכולי.

ואז ניתן יהיה לראות עד כמה אתם הצלחתם כתוצאה מהקשרים ההדדיים הנכונים ביניכם, כאשר כולם מתייחסים זה לזה כמשפחה אחת – חוסכים בחשמל, לא עושים שום בעיות, מרפאים ותומכים זה בזה, וכולי. בהתאם לזה, אתה יכול להעלות את השכר או לעשות עוד משהו. והאנשים יתגאו בזה!

את ההחלטה בעניין זה מקבלת הוועדה מקומית, שמורכבת, על בסיס של בחירה, מאנשים הכי מתקדמים מבחינה רוחנית וחברתית, ממנקה ועד סגן המנהל, שדנים ביחד סביב "שולחן עגול" וכולם מרגישים את עצמם לגמרי בשווה עם כולם.

הוועדה מקומית זו קבוצת אנשים נבחרת, של נציגים של כל המפעל. ומקדמים אותם לא לפי רשימה מוכנה מראש, אלא אך ורק באסיפה הכללית, היכן שכל החברה בוחרת ומצביעה עבורם. וזה מהווה חלק מהאיחוד ומהבירור הקולקטיבי שלהם, מי מהם באמת יכול להביע את דעתו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 4, 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית
במה למלא את הריקנות?
יותר טוב שאני אהיה מנקה רחובות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest