דף הבית / המשבר ופתרונו / האכזריות של הנוער בארה"ב צוברת תאוצה

האכזריות של הנוער בארה"ב צוברת תאוצה

ידיעה: שוטרים אמריקאיים החלו במצוד אחר משתתפי המשחק הפופולארי של הנוער, "נוק-אאוט". מטרת המשחק היא, "להכות ולהפיל" עובר אורח מקרי במכה אחת. התנאי העיקרי הוא, שהקורבן חייב להיות אדם "לבן".

ואת התקיפה מבצעים רק אפרו-אמריקאים ויוצאי מדינות אמריקה הלטינית. יותר ויותר בני נוער מתבגרים מעורבים במשחק, בעיקר הודות לאינטרנט ולרשתות החברתיות.

התנהגות כזאת מצד בני הנוער נובעת כתוצאה מהמצב שבו נמצאים רוב האפרו-אמריקאים בחברה האמריקאית. התפרצויות של אלימות מסוג זה, כולל שימוש בנשק, התרבו, מה גם, שלרוב, האלימות הזאת אינה מנומקת.

ואי אפשר לומר שעוּבדות אלה הן בהשראת מישהו. זהו ביטוי ספונטאני של חוסר שביעות רצון ברמה כזאת של המתבגרים. הופיעו המון משחקי מחשב שמבוססים על שימוש בנשק ועל הערצת אלה שמחזיקים בו. זה מעצב השקפת עולם מסוימת אצל הנוער האמריקאי.

השפעה עצומה על עיצוב ההשקפות ודפוסי ההתנהגות של בני הנוער נובעת מכלי התקשורת ומהקולנוע.

תגובתי: בינתיים האגו שלנו עד כדי כך שולט בנו, שאנחנו לא יכולים להתנגד לו, אפילו בניגוד להיגיון הבריא. אם אפילו בבית אנחנו לא יכולים לנתק את הילדים שלנו מלראות אכזריות ותוכניות ירודות בטיבן, אם החברה והמדינה מאפשרות לכלי התקשורת להיות כאלה, כפי שהם, אז הבעיה היא לא בבני הנוער אלא באוכלוסייה הבוגרת, אז יכול להיות שהפחד ש"יכו ויפילו" אותך ישפיע ויביא להחלטה נכונה לאסור על כלי התקשורת המזיקים.

אני חושב שהתוצאות המזיקות של ההתפתחות האגואיסטית של החברה ילכו ויצטברו עד שהחברה כבר לא תוכל להתקיים, ורק ברגע האחרון לפני השמדתה העצמית היא תתפקח ותקבל את שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים. על מנת שזה לא יתרחש בדרך כל כך טראגית, דרושה עבודת הסברה רחבה.

ידיעות קודמות בנושא:
אכזריות בקרב ילדים
סצנות של אלימות מעודדות תוקפנות
אכזריות מחנכת להיות אכזרי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest