דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / "האיסור הנודע …" (למתקדמים)

"האיסור הנודע …" (למתקדמים)

photo_rav_gh70_186.jpg

שאלה: במאמר "תולדות חוכמת הקבלה" נאמר: "מטעם האיסור הנודע אשר דברים שבכתב אי אתה רשאי לאמרם בע"פ ודברים שבע"פ אי אתה רשאי לאומרם בכתב…" מה הוא "האיסור הנודע"?

תשובה: כל נשמה, פרצוף רוחני, בנוי מ- 613 רצונות , אשר מתחלקים לשניים: החלק העליון של הפרצוף (הגוף של הנשמה), זה גלגלתא ועיניים (גו"ע) הכולל 248 רצונות. והחלק התחתון של הפרצוף (הגוף של הנשמה), זה אח"פ הכולל 365 רצונות. גילוי האור (תכונת ההשפעה) בשני החלקים האלה נקרא בהתאם: "תורה שבעל פה" ו"תורה שבכתב". והגילוי שלהם שונה, גו"ע – השפעה , אח"פ – לקבל על מנת להשפיע.

האור שבתוך גו"ע – אור חסדים ובאח"פ – אור חוכמה. בשל סיבה זאת הם מתקיימים בנפרד ולא יכולים להתערבב. על מנת להבין את מה שנאמר ע"י המקובלים, שכתבו את ספרי הקודש – תנ"ך, משנה , תלמוד וכל ספרי התורה, שנכתבו לפני הרב אשל"ג וחלקם אחריו, חייבים לדעת שבכולם מדובר אך ורק על גילוי הבורא לאדם (שזאת ההגדרה של הקבלה -"גילוי אלוקותו ית' לנבראיו בעולם הזה") .

מה שנסתר מהאדם – זה הבורא, וכל שאר הדברים בעולם הזה – גלויים. לכן כל ספרי המקובלים מספרים אך ורק על הבורא. אם כך, כשפותחים כל ספר קודש שנכתב ע"י מקובל רצוי לנסות לתרגם אותו ל"שפת הקבלה". רק אז מתגלה משמעותו האמיתית של הספר.

שאלה: במאמר "מהות הדת ומטרתה" כתוב: "הרי בולט לעיניך ,שהשגחתו ית' על המציאות שברא אינה אלא בדמות של "השגחה מטרתית", מבלי לקחת כלל בחשבון את סדר השלבים של ההתפתחות". מה הפירוש "מבלי לקחת כלל בחשבון את סדר השלבים של ההתפתחות"?

תשובה: הכוונה היא שהבורא אינו נותן דעתו לשלבי הביניים בהתפתחות הנברא, אלא רק למצב ההתחלתי והסופי. בדומה לחייט שגוזר את הבד לחתיכות, שמהן עתיד לתפור בגד ורואה את המצב השלם העתידי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest