דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / העם הנבחר – התחייבות

העם הנבחר – התחייבות

photo_rav_gh70_046.gif

שאלה: חשבתי שכל ההגדרות בקבלה כמו , "גוי", "אומות העולם", "ישראל", "יהודי", הם מצבים שכל אדם צריך לעבור בתוכו, אך לצערי אני מוצא בתשובותיך שני רבדים.

מאחד יוצא כי אדם הראשון אינו מצב כללי, אלא רק של יהודים גנטיים ולא של גויים מכיוון שהיהודים כבר היו במערכת אדם הראשון, והגויים אפילו לא נגעו. אבל מצד שני יוצא שגם הגויים בירידה. למה זה כך?

תשובה: עליך לראות הכל בצורה אובייקטיבית, כמו חוקר, כך תהיה יותר קרוב לאמת. כל ההגדרות קיימות גם ברובד הגשמי וגם ברוחני.

אלה שעברו את העליה והירידה הם יהודים גנטיים, תלמידים מתקופת אברהם, שהיה המקובל הראשון. (עד אליו אנחנו לא מתייחסים לעם היהודי, כי לא היתה שיטה, אפילו שהכל התחיל מאדם הראשון).

אותם האנשים (הנשמות), חייבים לעבור את התיקון ראשונים, מכיוון שנשברו בתקופת בית המקדש ה-1 וה-2, ולהעביר את השיטה לאחרים. משום שהם לא מבצעים את המשימה שונאים ומכים אותם בגשמיות. דרך אגב, המשמעות של המילה "גוי" בעברית היא "עם". גם ישראל הוא גוי, ונקרא "גוי קדוש", אם נמצא בתכונת ההשפעה והאהבה.

"אדם" – זו הנשמה הכללית.

"חלק מאדם" – אלו נשמות תלמידי אברהם, שעברו עליה רוחנית ונשברו.

"חלק מנשמה" – אלו הגויים, שלא עלו ולא נשברו.

הנשמות שנשברו הן יותר גרועות מאלה שלא נשברו, אך יש להם נטייה גדולה יותר לתקן את עצמם, מכיוון שיש בהם רצונות רוחניים שבורים. ולכן הם חייבים להפוך עצמם ל"אור לגויים" – אור לאומות העולם, שבהם אין רצונות שבורים.

על העם הנבחר מוטלת החובה ללמוד בעצמו וגם להעביר לעולם כולו את שיטת התיקון, כלומר לתת "שירות רוחני" לעולם.

תפקידה של ישראל, מתוך הספר "מגדל בבל הקומה האחרונה".

פוסטים קודמים בנושא:

תפקיד ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest