דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האינטרנט זקוק לכיוון חדש

האינטרנט זקוק לכיוון חדש

שאלה: המרחב הווירטואלי (רשת האינטרנט) בנוי מרצונות האנשים שממלאים אותו. האם ניתן לגלות דמיון כלשהו בין האינטרנט לעולם הרוחני?

תשובתי: בינתיים איננו יכולים לראות דמיון כלשהו בין רשת האינטרנט לבין הרוחניות, מפני שברשת הזו אין בינתיים שום סדר, אפילו לא סדר אגואיסטי. שולטת שם אנרכיה אגואיסטית וכל אחד עושה מה שמתחשק לו. מצד אחד זה טוב, מפני שזה מסייע למערכת הזאת להתארגן מהר ככל הניתן. אך מהצד השני, בתקופת המעבר הזאת קיים אי סדר מוחלט. אולם צריך להיזהר שבבניית המערכת הזאת לא יהיו שום הגבלות והיא תוכל להתפתח באופן חופשי בתוך הבלגאן הזה, עד שתתייצב.

אני חושב שהאנושות תימשך יותר ויותר לתוך המערכת הזאת בתקווה לקבל ממנה מילוי. הרי נראה שבאינטרנט יש הכול! אנחנו מתקרבים למצב שבו האדם לא ירצה לנסוע לשום מקום, לא ירצה לטייל. בשביל מה צריך את זה כשבאינטרנט יש את הכול? בשביל מה בכלל לצאת מהבית כשיש אינטרנט? בשביל מה ללמוד איזה דבר, אם תמיד ניתן לערוך חיפוש באינטרנט ולקבל את כל התשובות? רשת האינטרנט תיתן מענה לכל צרכי האדם: נעבוד בה, נתחבר בה, נחיה בה, נזמין דרכה אוכל וכל השאר. האינטרנט ייתן לנו הכול, מלבד דבר אחד: לא נוכל לקבל ממנו מילוי. זה מה שיתגלה בסופו של דבר.

ואז נצטרך לעשות משהו עם אותה המערכת עצמה. הרי זאת מערכת הקשר בין בני האדם. מעבר לזה כבר אין שום דבר! זאת הדרגה האחרונה והעליונה ביותר של ההתפתחות החומרית של האנושות. לכן המערכת הזאת תצטרך למצוא לבוש שבאמת ייתן מענה הולם לדרישות האדם: היא תצטרך ללמוד לעבוד בהשפעה.

אדם שמיואש מהעולם הזה נמלט אל העולם הווירטואלי. אך כשיתייאש גם מהעולם הווירטואלי, עלינו לדאוג לכך ששם הוא ימצא את חכמת הקבלה שתסייע לו, דרך העולם הווירטואלי, להגיע לעולם הרוחני. עלינו לחיות לצידם באותו העולם הווירטואלי, ולהראות להם שאין מוצא: אתה יכול לסרוק את כל האינטרנט, אך את האושר לא תמצא. הבעיה אינה בחוסר הקשר, אלא בסוג הקשר הלא-נכון. הקשר צריך להיות בהשפעה.

היות והאדם שחי בעולם הווירטואלי, גולש האינטרנט המצוי, כבר מרגיש בצורה מסוימת את אותו הקשר בין בני האדם, יהיה קל יותר להסביר לו שסוג הקשר הזה קובע עבורנו את הכול. צריך רק למצוא את המילים המובנות ולבנות רשת חברתית קבלית שכל אחד יוכל להיכלל בה. זה לא מטיל על האדם שום מחויבויות. הוא יכול להיכנס בכל שעה שמתחשק לו ולראות את מה שמעניין אותו. לא דורשים ממנו לחשוף את שמו, לנסוע לאיזשהו מקום, ללכת, לבזבז כסף, להיכנס לחברה חדשה. פשוט לוחצים על הכפתור והכול מוכן.

אם נוכל לבנות באינטרנט רשתות שבעזרתן האדם ירגיש שהוא משפיע לאחרים, הוא יקבל סיפוק מיוחד. בתוך המרחב הווירטואלי ניתן לארגן זאת במהירות רבה, כיוון שהוא מאוד גמיש. ובאותה המהירות יכולה להתרחש גם הכרת הרע, ההבנה באיזה אגואיזם אנו נמצאים. האינטרנט הוא כלי נפלא עבור אותו המהפך שעלינו לבצע כדי להעביר את האדם מפסי הקבלה לפסי ההשפעה.

מתוך השיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות חכמת הקבלה", 25.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התחתית הכפולה של האינטרנט
חיי האינטרנט החדשים
כשהטכנולוגיה חסרת אונים

One comment

  1. on the internet it's hard to connect live-like the berlin kennes or to sviva tova. for my opinion it's stronger to watch it on t.v-66 chanel every kennes or sheurim live.most of the people are connected to t.v and that is whay more people can watch it. love

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest