דף הבית / המשבר ופתרונו / האיחוד האירופי הוא הקורבן ולא הגורם למשבר

האיחוד האירופי הוא הקורבן ולא הגורם למשבר

 דעתו של חוזה מנואל בארוסו, José Manuel Barroso
, נשיא הנציבות האירופית: האיחוד האירופי הוא הקורבן ולא הגורם למשבר הפיננסי הבינלאומי. המשבר הוא תוצאה של חוסר היציבות בחוב המדיני שנוצר על ידי הממשלות הלאומיות, וההתנהגות הפיננסית חסרת האחריות של מוסדות האשראי תוך העלמת עין מצד גופי הפיקוח הלאומיים. האיחוד האירופי הוא קורבן של המשבר, ולא הגורם שלו. אנחנו לא הבעיה, אנחנו חלק מהפתרון.

יש שקושרים את המשבר הפיננסי הבינלאומי לאירו. אולם המדינות שאינן חלק מגוש האירו, הן בין המושפעות ביותר. לדוגמה, המדינה שעשתה את המירב לגיוס הכספים של משלמי המיסים לתמיכה במערכת הבנקאית, הייתה בריטניה, ולא מדינה השייכת לגוש האירו.

צעדי צנע גם תוארו בטעות כמדיניות אירופית. יש אנשים שמנסים לשייך את הצנע בכספי הציבור לאירו. זה מיתוס. בריטניה עומדת בפני מצב תקציבי הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, והמדינה הזאת היא לא חברה בגוש האירו.

ישנן בעיות מסוימות עם היציבות הפיננסית בגוש האירו, אבל זה קורה בגלל ההבדלים בין 17 חברי האיחוד האירופי, וזה בדיוק מה שאנחנו מנסים לפתור.

התייחסותי: בלי להיכנס לוויכוח עם בארוסו, אנחנו יכולים לומר שיש חוקים אובייקטיביים של הטבע. במידה שאנחנו נמצאים בתיאום עימם אנחנו מרוויחים, ובמידה של חוסר תיאום עימם אנחנו מפסידים. וככל שאנחנו מפותחים יותר, אנחנו יותר מרגישים שכר או עונש עבור מידת הדמיון לטבע. תירוצים לא יעזרו לנו. ניתן להתעלם זמנית מהביקורת, אבל בדומה לרוסיה שמשלמת את המחיר עבור העבר ה"סוציאליסטי" שלה, כך גם אירופה עוד זמן רב תצטרך לשלם את המחיר עבור החיבור הלא נכון.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר בהבנה
כמה תעלה קריסת גוש האירו?
סופו של האירו קרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest