דף הבית / כלכלה / כסף / האיחוד האירופי, אין אירופאים אמיתיים!

האיחוד האירופי, אין אירופאים אמיתיים!

laitman_2009-08_0483-70.jpg

דעתו של ג'ורג' סורוס, איל הון יהודי-אמריקאי פעיל פוליטי: "תהליך האינטגרציה (מיזוג) של אירופה הגיע לשיא כשהונהג מטבע אחד. אך הסתבר שהיורו הוא מטבע נטול ערך: היה לו בנק מרכזי אחד, אך לא היה לו משרד אוצר אחד. הגרמנים התעקשו שאין ערבויות משותפות של האיחוד האירופי, כלומר אין אינטגרציה. בהיותה נותנת האשראי הגדולה ביותר, גרמניה הכתיבה את תנאי העזרה המועילים לה, ובכך דחפה את בעלי החוב למצב של אי יכולת להחזיר את החוב. הורדת שער החליפין של היורו הפך את כלכלתה לעוד יותר חזקה. באופן כזה, האינטגראציה הפכה להתפוררות.

באותה מידה שנותני האשראי דחפו את בעלי החוב לפשיטת רגל, גדלה הפופולאריות של מפלגות לאומיות, כמו למשל "הפינים האמיתיים" בפינלנד, והמקבילים שלהם במדינות אחרות. האליטה האירופאית חייבת לחזור לעקרונות של האינטגרציה עליהם נוסדה הברית, לחפש פיתרון כלל אירופי ולא פיתרון לאומי. צריכים להימצא יותר "אירופאים אמיתיים" מאשר "פינים אמיתיים" ואנטי אירופאים אחרים מגרמניה וממדינות אחרות".

תגובתי: פשוט מפליא שבזמנו השקיעו כל כך הרבה בפרסום האיחוד האירופי, וכמה מעט דאגו לחינוך ברוח האינטגרציה. האגואיזם גדל, מתגלים סתירות וניגודים, כנראה שבבסיס תמיד היה וישנו רצון רק לתועלת העצמית קצרת הראייה.

ידיעות קודמות בנושא:
סוף המודל היפה של האיחוד האירופי
כולם בעד האיחוד – אך כיצד?
הצלתו של האיחוד האירופי תלויה באיחוד העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest