דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחדות היא תרופת פלא לאנטישמיות

האחדות היא תרופת פלא לאנטישמיות

לאחר השואה הנוראה של יהדות אירופה, אנחנו חשבנו שזה כבר לא יחזור אף פעם. כי בעולם המודרני המקושר הדדית והפתוח, יש מקום לכל עָם, כולל גם לעָם שלנו.

אבל אנחנו רואים כיצד שוב מופיעה מגמה מאיימת: אנטישמיות עולמית גלובלית.

התופעה הזאת עד כדי כך לא מובנת בדור הנאור שלנו, כאשר לכולם יש נגישות חופשית לכל האוניברסיטאות ויכולים לעסוק במה שרק רוצים: עסקים, מדע, טכנולוגיה, תרבות. אבל דווקא הנציגים המשכילים והמפותחים שבכל אומה, מדענים ואנשי תרבות, הם האנטישמיים הגדולים ביותר.

גל חדש של שנאה כלפי העָם היהודי שוב קם לתחייה מאיפה שהוא מתוך הטבע, מתוך עמקי הדורות, ונושא את אותו האופי הלא הגיוני. מה גם, שגל זה הוא בעל עוצמה כל כך גדולה, רחב ומקיף, שכבר אי אפשר להסתירו. הוא גדל יותר ויותר מיום ליום.

אין ספק שהוא ימשיך להתפתח. השיטה היחידה לתיקון המצב הזה, זה אותו האמצעי שבזמנו גילה אברהם – האחדות בינינו.

העָם היהודי צריך להרגיש את עצמו כאחד. ברגע שאנחנו נתחיל לנוע לקראת האיחוד, בזה אנחנו נשפיע על העמים הסובבים אותנו. הם פתאום גם כן ירגישו את הצורך בהתלכדות ויתחילו להתאחד באופן אוטומטי וללכת בעקבותינו כמו צל. אנחנו מיד נראה שינוי ביחס שלהם כלפינו.

כי האנטישמים לא בלי סיבה סבורים שאנחנו שולטים ומנהלים את העולם וכל הבעיות מתרחשות רק בגללנו. מה גם, שהם מרגישים שהם תלויים בנו, וזה באמת כך.

היום אין לנו שום אפשרות אחרת למנוע התפתחות טרגית של האירועים, אלא רק להתלכד בינינו. האנטישמיות תישפך לרחובות, ואנחנו לא נוכל להסתתר מזה, דבר שקרה לא פעם בהיסטוריה שלנו.

אנחנו צריכים לפעול רק לפי השיטה שהכין עבורנו הטבע עצמו. רק באחדות בינינו אנחנו נמצא רגיעה, ובאותו הזמן נביא לעולם את הכוח הטוב שלו הוא זקוק כל כך, בהימצאו במצב של משבר גלובלי.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים",  24.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תבצע את תפקידך
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה
טבעת האיחוד ההולכת ומתכווצת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest