דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האות שבאמצעותה נברא העולם

האות שבאמצעותה נברא העולם

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "אותיות דרב המנונא סבא", סעיף כ"ו: "אמר לה, צדי, צדי את וצדיק את, אבל את צריכה להיות נסתרת. אין את צריכה להתגלות כל כך, להתחיל בך בריאת העולם, בשביל שלא לתת פתחון פה לעולם".

שאלה: אם האותיות של השֵם שלי מורות על קליפה, האם אני צריך לשנות את שמי?

תשובתי: לא מדובר כאן על שמו של מישהו, אלא על כינויים של פעולות רוחניות, פרצופים. "אותיות" אלו תכונות שמתעוררות בכלי על ידי האור. עליו עצמו איננו מדברים, הוא אינו ניתן לתפיסה שלנו. אנחנו תופסים רק את תגובות הכלי שבהתאם לאור מגיעות למצב מסוים.

בכל המדרגות הרצון לתענוגים מוצא רגעים חיוביים ב-22 מצבי המלכות, במילים אחרות, ב-22 "אותיות". וזה באמת כך, אין בבריאה שום דבר מיותר. אפילו החלק של הקליפה, כוחות הטומאה, יכול לתבוע את זכותו להיות בסיס לבריאת העולם, אם התיישב בו ניצוץ של אור.

ספר הזוהר מסביר לנו שאף אחד מהמצבים של המלכות אינו מושלם, חוץ מהמצב שמסומן על ידי האות ב' וגם היא אינה מושלמת בפני עצמה, אלא הודות לתלות שלה בבינה. זאת הסיבה שדווקא האות ב' היא הראויה שהעולם ייברא על ידה. מהצד השני, כל שאר האותיות לא רק שכלולות בבינה, אלא גם קשורות עם המלכות, שזה מה שאינו מאפשר להן להפוך להיות בסיס לתיקון העולם. בכל צורות הקשר האחרות, חוץ מ"ב'", קיים פגם שבהכרח יפריע בדרך.

וכך, כל אות, זה סמל של עד כמה מלכות מדמה את עצמה לבינה. והמילים המורכבות מאותיות, אלה הן כבר פעולות של האורות, תיקונים מוגדרים. אין כאן שום קשר עם השמות שההורים נותנים לילדים בעולם שלנו. אתה יכול לשנות שֵם או להוסיף שֵם, ברוחניות שום דבר לא ישתנה בעקבות כך. אם היינו יכולים בתחבולות כאלה להשפיע על העולם, אז כבר מזמן היינו הופכים אותו לחורבות.

מיותרות כל התקוות הטובות לשנות את המציאות על ידי חילוף אותיות פשוט. המציאות תשתנה רק כשאנחנו נשנה את עצמנו, כשנהפוך להיות יותר קרובים אל האור לפי התכונות. תשנה את עצמך, תשנה את העולם. כי הרי רק הכלים שלנו יכולים להשתנות כאן. נאמר: "משנה מקום משנה מזל". "מקום" זה רצון. תשנה את הרצון שלך ואתה באמת תרגיש שינויים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 13.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אותיות הן תכונות
האותיות הן זה התכונות שלי
על מה מספרות האותיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest