דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור הוא תמיד התשובה לבקשה

האור הוא תמיד התשובה לבקשה

בעל הסולם, מאמר "שופר של משיח":

"ומשום זה הרשה רשב"י את עצמו וגילה או חכמת הנסתר, דהיינו בספריו זוהר ותיקונים. אכן בשמירה גדולה, כי לא הרשה לכתוב דבריו, אלא לר' אבא, שיכול לגלות ברזא, שחכמי בני ישראל לבד יבינו הדברים וחכמי האומות לא יבינו."

הסיבה לכך היא, אם אנשים שהאגו מניע אותם יגלו משהו מתוך החכמה הזאת, אז הם לא יוכלו להתקדם. במקום אחר בעל הסולם נותן דוגמה על פרי בוסר שיכול להזיק לאדם. כי התשובות שמקבלים ללא יגיעה, ללא התקדמות עצמית בתכונות שלהם, רק חוסמות את הדרך.

כל חכמת הקבלה נסתרת בצורה הדרגתית, כך שהאדם יבין יותר ויותר במידת הגדילה הרוחנית הפנימית, ובאופן כזה יתקדם. ולהיפך, אם הוא היה מקבל תשובות מראש, מבלי שגדל ומפתח כלי, זה היה עוצר אותו ולא נותן להתקדם. אז לא היה לו צורך לשנות, לרכוש תכונות חדשות, והוא היה מונע מעצמו את האפשרות לגלות בעצמו את הדרך כדי להיכנס לעולם הרוחני.

זאת הסיבה מדוע המקובלים דאגו בצורה יסודית, לא לגלות דברים שאותם האנשים עדיין לא מסוגלים להבין. החכמה נרכשת לפי מידת המוכנות, אנחנו לומדים כדי להזמין את "המאור המחזיר למוטב", ובמידה שהוא מתקן אותנו אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש את החומר הנלמד.

התהליך מתבצע בצורה הבאה: אנחנו מתחברים בקבוצה, נניח עשרה אנשים יחד, ואז על ידי כוח האיחוד יכולים להעלות מ"ן אל הכוח העליון. כתשובה, מגיע אלינו "המאור המחזיר למוטב", כלומר, "האור המקיף". והוא זה שמשנה אותנו, כלומר, מאחד באחדות אמיתית ומתקן אותנו, הודות לתיקון הזה אנחנו מגלים את העולם העליון בתכונות המתוקנות שלנו.

נחזור על סדר הפעולות:

  1. אנחנו מתאחדים כולנו יחד.
  2. אנחנו מעלים מ"ן לתיקון.
  3. "האור המקיף" מתקן אותנו.
  4. אנחנו מגלים את המציאות העליונה.

אם אנחנו לא מתחברים ולא מעלים מ"ן, אז לא קורה שום דבר. ולכן המקובלים כתבו את הספרים שלהם בשלבים, לפי ההתקדמות בלימוד שלנו. בקריאה הראשונה אנחנו מגלים את האגו העצמי שלנו, אחר כך מבינים שיש רק ברירה אחת – עלייה לאיחוד, ואחר כך מגלים שגם זה לא מספיק וצריך להעלות מ"ן. אם אנחנו עושים את זה, אז האור העליון

"האור המקיף" מסיים את העבודה.

ספרי המקובלים מתגלים לנו בהתאם לשלבים האלה, וכל זה על ידי הלימוד. בשלב הראשון אני מגלה את הרע, בשלב השני אני רואה שאיני מסוגל לעשות דבר ואני חייב להתחבר עם החברים, ובשלב השלישי אני מבין שאנחנו לא נסתדר ללא בקשה מהאור שיחבר אותנו, מפני שלבד אנחנו לא נוכל לעשות את זה. ואז מגיע האור ומסיים את העבודה. החצי הראשון של העבודה מוטל עלינו, והחצי השני ממומש מלמעלה, זה נקרא "עבודת ה'".

מתוך שיעור על מאמר "שופר של משיח", טורונטו, 20.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צרכנים של האור העליון
תעזור לפרי להבשיל
בכל אדם יש נשמה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest