דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור הוא רעל עבור האגו

האור הוא רעל עבור האגו

שאלה: אתה אומר שספר הזוהר הוא האמצעי היחיד שבעזרתו אנחנו מסוגלים להגיע לתיקון ולהתחבר. אך לא ברור כיצד העולם יוכל להשתמש בו. הרי אי אפשר להבין בו שום דבר!

תשובתי: גם בעולם שלנו אנחנו מתקנים את עצמנו בעזרת אמצעים לא מובנים! אני מגיע לרופא, בלי להבין שום דבר ברפואה ובתרופות, האדם הזה דוקר לי את הגוף ומתחיל לשאוב את הדם שלי עם איזשהו צינור, ואני עוד משלם לו כסף ואומר לו תודה רבה!

הוא רושם לי תרופות כימיות, שהן רק רעל (אתם יודעים שכל תרופה היא רעל, אפילו סמל הרפואה הוא נחש עם כוס של רעל). ואנחנו משלמים על תרופה כזאת המון כסף ואיננו מבינים כיצד היא פועלת, אך אין ספק שביסודה מונח רעל. ובכל זאת אני בולע אותה והיא עוזרת לי! אני מבריא! הגוף שלי היה חולה, הוספתי לו עוד רעל, ופתאום הוא מבריא… אתה יכול להסביר זאת?! אך כך זה פועל! האם זה הגיוני?

בדיוק כך עלינו להכניס לתוכנו "רעל". האור העליון הוא רעל אמיתי עבורנו. ועלינו לקבל אותו לתוכנו, ואז נבריא! אנחנו זקוקים למשהו הפוך לחלוטין מהטבע שלנו, משהו שנראה לא הגיוני לחלוטין. אך אפילו בעולם שלנו קבלת התרופה היא פעולה לא הגיונית. על אחת כמה וכמה כשמדובר בתיקון הרוחני.

תגידו, האם אני זקוק כל כך לאור העליון הזה, שילמד אותי להשפיע ולאהוב את הזולת? – אני נגעל אפילו לשמוע על כך. אינני רוצה לראות אף אחד, אני שונא את כולם, מקלל את כל החיים האלה ואת הבורא. אך אומרים לי: אתה צריך להוסיף עוד קצת רעל… כדי לקרב אליך את האור, את הבורא.

את מה אני מקרב? – את תכונת ההשפעה, את האור שכביכול אמור להביא לי עוד יותר את מה שאני שונא! דווקא את מה שאינני רוצה! זה פועל בצורה של "הפוך על הפוך". זהו ההיגיון העליון, אך לנו קשה להבין אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 23.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור שמגיע ל"חכמי הלב"
ההיגיון של העולם ההפוך
זה נס – אור מקיף !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest