דף הבית / אקטואליה / האו"ם בעד ביטול מדינת ישראל

האו"ם בעד ביטול מדינת ישראל

שאלה: לאחרונה העביר האו"ם החלטה מקדמית, במסגרת אישור החזרת התקצוב לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם עבור פליטי פלסטין. לפי ההחלטה, על ישראל לאפשר חזרה של כל פליט, משנת 1948 ללא קשר לסיבת עזיבתו את הארץ.

בנוסף על ישראל להחזיר להם את אדמתם ורכושם, ולפצות כספית את אלה שיבחרו לא לחזור לארץ. האו"ם מטיל את יישום ההחלטה על משלחת הפיוס שהקים ב-14 למאי 1948, יום הכרזת המדינה. ההחלטה הזו של האו"ם על הקמת הוועדה ביום הכרזת המדינה, למעשה מבטלת את האחריות של משלחת האו"ם, שבעקבותיה הוחלט על חלוקת המדינה ב-29 בנובמבר 1947. בעבר אמרת, שבסופו של דבר האו"ם יחליט לבטל את ההחלטה על הקמת המדינה, אבל למעשה האו"ם החליט על ביטול הוועדה על הקמת המדינה כבר ביום הכרזת המדינה, ב-14 במאי 1948. משום שההחלטה הזו מבטלת את החלטת החלוקה, ומאפשרת חזרה של כל הערבים למדינת ישראל וגם נותנת תוקף בינלאומי לביטול החלטת האו"ם שעל בסיסה קמה מדינת ישראל. ההחלטה המקדמית תובא להצבעה סופית ב-1 בדצמבר. אם ההחלטה תעבור, היא קובעת שיש ליישם את הנאמר בה עד ל-1 בספטמבר 2022. מה מעידה ההצעה הזו על יחסם של האו"ם ואומות העולם כלפי ישראל?

תשובתי: עלינו לברך את הבורא על כך שסוף סוף הוא מראה לנו בגלוי עד כמה אנחנו לא בסדר, וכל אומות העולם תומכות בהחלטה נגדנו, בלי יוצא מן הכלל. זה חייב להיות כך שכולם יהיו נגדנו. כל עוד לא רואים זאת ממש מול העיניים, זה סימן שלא הגענו למצבים אמיתיים. אבל עכשיו הגילוי הזה מתקרב, ובקרוב נראה את כל אומות העולם דורשות מאיתנו לפתוח את כל הגבולות לכל מי שיש לו אסמכתא לחיות כאן בארץ ישראל.

יתרה מזאת, אני חושב שבעתיד הלא רחוק נשמע בהכרזות האו"ם שכל מי שלא שייך במקור לישראל, והגיע לכאן נניח במאה או מאתיים השנים האחרונות, צריך לצאת מכאן ולתת למי שבאמת היה כאן ומגיע לו לחיות כאן, להיכנס. כך כל הרוסים, המרוקאים וכולי, שהגיעו לכאן מכל מדינות העולם, יחזרו למקומות שמהם באו, והאו"ם גם יעזור להם לחזור

שאלה: האם זה אומר שיש בזמננו קונצנזוס מצד כל אומות העולם למחוק את ישראל באופן רשמי?

תשובתי: ישראל זו מדינה שקמה באופן מלאכותי כדרישה חיצונית של קבוצות שונות. אני חושב שאנחנו מתקרבים למציאות שבה כל העולם יעמוד נגדנו כאויב, לאו דווקא אויב צבאי, אלא אויב אידיאולוגי. ולנו אין איך לענות להם. כמו שכתב רש"י, שאם יבואו אומות העולם ויגידו לישראל, אתם כבשתם אדמה ששייכת להרבה אנשים מאומות העולם, אתם ליסטים, ולנו אין מה לענות, לשם מה אנחנו נמצאים כאן? אנחנו יכולים לענות רק שאנחנו כאן כדי לקיים את הייעוד של עם ישראל, להיות אור לגויים. בצורה כזו כל אומות העולם ישמחו ויתמכו בנו, אבל כמו שאנחנו חיים כאן עכשיו, אנחנו ממש כמו קוץ בגופו של כל העולם.

שאלה: גם אם הצעה כזו תאושר סופית בעצרת הכללית של האו"ם, הלכה למעשה זו החלטה שאינה מחייבת את ישראל ליישם. האם עלינו להיות מודאגים?

תשובתי: עלינו לדאוג בכל מקרה, אבל לא בגלל החלטה כזו או אחרת, עלינו לדאוג איך לשנות את ההתנהגות שלנו כך שלא ניתן מקום להחלטות או"ם כאלה. עכשיו הם מראים לנו שזה הרצון והמחשבה של כולם. גם אנחנו מרגישים כך, כי אנחנו אשמים במה שקורה בעולם כולו. נותר לנו רק לעשות חשבון נפש ולתקן, אבל אנחנו בכלל לא חושבים על זה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 18.11.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest