דף הבית / יחסים / מילוי המקום החסר – תרגיל ביחסים הדדיים

מילוי המקום החסר – תרגיל ביחסים הדדיים

שאלה: אישה שמרגישה שהיא בנתינה גדולה לבית, למשפחה, הנתינה גורמת לה להרגיש שהיא נותנת ונותנת אבל אין לה כלום, אין לה אוויר והיא לא מקבלת שום דבר. איך אפשר להסביר זאת?

תשובתי: חייבת להיות הדדיות, בני המשפחה צריכים ללמוד מה הם עושים כדי לקבל ממנה, כך שהיא תרגיש שהם מקבלים ממנה וכך הם ממלאים אותה והיא ממלאת אותם. זה דבר שאנחנו חייבים ללמוד, כי חסר לנו רגש משותף. זה מה שקורה לנו במערכות יחסים בין בעל לאישה בדרך כלל, כל אחד חושב שהוא נותן לשני ולא מקבל דבר, או שלא מבין מה הוא מקבל.

שאלה: יש אולי איזה תרגיל שכל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי להתקדם?

תשובתי: עלינו ללמוד יום יום וכל הזמן, כי מדובר ביחס של האדם לחיים. במהלך החיים, מאז שנולדנו, קיבלנו טיפים רק איך לפתח את האגו, כלומר מערכות חד-צדדיות. אנחנו צריכים כל הזמן לראות הדדיות בקשרים, איך אנחנו מתקשרים בינינו, ודווקא באמצע, בינינו, להגיע ליחסים כאלו שאנחנו לא צריכים שום דבר אחד מהשני. עלינו לפתח יחסים של תן וקח כך שמלבד האפשרות לתת לך, אני מקבל ממך רק כדי לתת לך יחס, כי אני זקוק לך.

שאלה: מה אנחנו בעצם מוסרים אחד לשני?

תשובתי: רק רצון, כל אחד נותן לשני רצון. בצורה כזו אנחנו מפתחים קשר יפה ונכון בינינו ובעצם אף אחד מאיתנו לא צריך דבר חוץ מיחס. נניח שלכל אחד יש הכול, אבל צריך מישהו מולנו כדי שנוכל לתת לו ולדאוג לו לקבל מילוי נפשי. אני צריך להסתכל על האחר ולהשתדל לתת לו הרגשה של השתתפות מצידי כדי למלא את הרצון שלו. השתתפות לא במשהו חומרי, זה לא חשוב, אלא מילוי רגשי. בצורה כזאת נרגיש שיש בינינו לא רק קשר, אלא מערכת יחסים כזו שאנחנו לא יכולים לחיות אחד ללא שני. היום אנחנו כבר נמצאים בהרגשה של תלות הדדית בינינו, ועוד נגיע בתהליך ההתפתחות שלנו למצב שבאמת כל אחד ירגיש שהוא זקוק לכל בני האדם בעולם כדי לתת להם, לפתוח להם את הלב, לתת את הדאגה שלו. ובמה האדם עצמו יתמלא? מכך שאחרים יהיו מוכנים לקבל ממנו, ואותו דבר חזרה, ואז נגיע למצב שבאמת כולנו נספק לכולם מילוי ללא הגבלה.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1322, 31.10.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest