דף הבית / חינוך, ילדים / האדרת האישיות

האדרת האישיות

שאלה: כשאני מספר לאדם על מערכת הערכים שלי, והוא פשוט מקשיב בריכוז, זה דבר אחד. אבל כשאני מנסה לבנות יחד איתו את התמונה האידיאלית, כמו הקומוניסטים שישבו ותיארו לעצמם את העתיד האידיאלי הזה, זה דבר אחר. הבעיה הייתה שזה התברר כמנותק לגמרי מהחיים האמיתיים.

תשובתי: לקומוניסטים היה חסר את החינוך של העם. והחינוך, במיוחד ברוסיה של אותם הימים, וגם ברוסיה של היום, הוא בעיה גדולה, מפני שעד היום קיימת בעם פסיכולוגיה של עבדות. צריך לשנות אותה בהדרגה להאדרת האישיות. וברוסיה קיימים כל התנאים לשם כך.

התנועה כלפי מעלה, לדרגת ה"אדם", היא אמנם מותנית בהתמוססות מוחלטת של האדם בחברה, אך יחד עם זאת היא גם מותנית בגדילה מוחלטת של האדם כאישיות. את הניגודים האלה ניסו למחוק בזמן השלטון הסובייטי, מפני שהם לא יכלו ליצור כזאת מערכת של חינוך ולימוד העם, שתגרום לאדם להיות אישיות, בעל דעה משלו, שמסוגל לממש את כל יכולותיו הפוטנציאליות. ניסו לעשות ממנו פשוט בורג: אין לך ראש, המפלגה חושבת עבורך, אין לך שום דבר חוץ מהידיים שלך. אתה תעשה, אנחנו נגיד לך מה לעשות.

זה לא אותו האדם שאליו אנחנו משתוקקים ושואפים. הניסיונות לבטל את האגואיזם, למחוק אותו, ובמקומו להלביש בצורה מלאכותית את האלטרואיזם וההקרבה העצמית – הם נגד הטבע.

כאן אנחנו אומרים שצריך ללמד את האדם להשתמש בצורה נכונה במניעים ובדחפים האגואיסטיים שלו.

מתוך שיחה מס' 6 בנושא החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר להשפעה כתהליך טבעי
קרל מרקס וחכמת הקבלה
קומוניזם – מסתבר שזה טוב!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/doLdn

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest