דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם מתחיל מהשבירה…

האדם מתחיל מהשבירה…

laitman_2008-12-25_8420_w.jpg

בתחילה המלכות היא בסך הכול נקודה, אחר כך היא מתפתחת, הודות לאור העליון המגיע אליה, רוכשת תכונות של זעיר אנפין, מתרחבת וחושבת שהיא מסוגלת לקבל בכוונה על מנת להשפיע, היא מקבלת את האור הזה ונשברת. מהשבירה הזאת, כל הרצונות של זעיר אנפין חודרים לתוך מלכות, כעת היא כוללת בתוכה את תכונות ההשפעה, שעליהן היא לא חשבה קודם.

כלומר, מכאן כבר ניתן ללכת בשני כיוונים: ניתן, בעזרת רצונות ההשפעה האלה, להשתדל לקבל כמה שיותר אור להנאה עצמית, כלומר להשפיע בכוונה על מנת לקבל. עם הקבלה האגואיסטית הכול ברור ומובן, זה רע וכולם מגנים זאת. אך כאשר אני משפיע, עליי לבדוק האם ההשפעה הזאת היא לא אגואיסטית? האם יכול להיות שאני בעצם משפיע לאחרים רק כדי להרוויח מזה?

בדיוק כך מתפתחת האנושות, נדרשו לנו אלפי שנות התפתחות עד הגילוי שהאגואיזם הוא הדרך הרעה. בתקופה האחרונה אנחנו מתחילים להבין במקצת שההשפעה האמיתית, זו רק השפעה למען השפעה או קבלה למען השפעה (להשפיע בכוונה על מנת להשפיע או לקבל בכוונה על מנת להשפיע).

השבירה שהתרחשה הייתה הכרחית לתיקון שלנו, השבירה גרמה לנו להתנתק מהאיחוד עם הבורא, והיא הייתה הכרחית, אחרת היינו נשארים לנצח כמו כל הטבע הדומם, הצומח והחי. כדי להיות אדם היינו צריכים את השבירה, האדם מתחיל מזה, בלתי אפשרי ללא השבירה. תחילה הרצונות של ההשפעה נופלים לתוך הרצונות של הקבלה, והאגואיזם יכול בינתיים לשלוט עליהם – שזה מה שמתרחש בעולם שלנו.

הודות לרצונות ההשפעה שנפלו לתוכנו אנחנו מפתחים את המדע, התרבות, והחינוך. בעזרתם אנחנו מתקדמים, עד שמתחילים לראות שלא יוצא מזה שום דבר טוב. אנחנו יכולים להשפיע באמצעות רצונות ההשפעה, אך ברגע שאנחנו רוצים לקבל תענוג על חשבון זה, אנחנו מגלים שהרצון שלנו ליהנות אינו יכול לקבל לתוכו שום תענוג. אז אנחנו מרגישים שבשביל מה עלינו בכלל להשפיע?! כל ההתפתחות נבלמת לאט לאט, וזה מה שאנחנו מרגישים היום, בסופו של דבר מתגלה האמת – שלפעול ניתן רק בכוונה על מנת להשפיע.

מתוך שיעור על הספר "תלמוד עשר הספירות", 05.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
לא שבירה, אלא הכרת האור
חיבור שלא ניתן להרסו
פטנט אלוהי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest