דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / הנשמות הן קשרים בין הרצונות

הנשמות הן קשרים בין הרצונות

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לקשור את כל מה שאנחנו קוראים בתלמוד עשר הספירות עם אהבת הזולת?

תשובתי: כל מה שתע"ס מספר עליו, מתרחש בקשר בין הנשמות. חכמת הקבלה אינה אומרת דבר על המתרחש בתוך החומר, בתוך הרצון ליהנות. מדובר רק על המתרחש בכוונות, בכוחות שמעל לחומר, בחיבור בין הנשמות.

ישנה מערכת, הרצון הכללי, אשר מחולק להמון רצונות פרטיים, דרגות, גילויים, הבדלים, אלפי אלפים של דרגות ותכונות למיניהן. התכונות האלו של הרצונות השונים מתחברות ביניהן. הבעיה היא לא ברצון עצמו, הוא ניתן לנו בדרגות הדומם, הצומח והחי. העיקר הוא הקשר בין חלקי הרצון, בין הרצונות השונים, זו כבר דרגת האדם מאחר ושם כבר פועלים חישובים, מחשבות, יחסים, קשרים.

לכן חכמת הקבלה אינה מדברת על הרצונות, החומר, אלא על הקשרים בין הרצונות, על כוונות. דווקא הקשרים נקראים נשמות, הקשרים יוצרים עולם רוחני. והרצונות עצמם יוצרים את העולם הגשמי שלנו.

אם מדובר על קשר, אז חייב להיות בו ראש, ראש של הפרצוף הרוחני שמקבל החלטות, מתכנן את הקשר, וגוף, הגוף של הפרצוף שמיישׂם את פעולת הקשר. כלומר, גם הראש וגם הגוף של הפרצוף הרוחני נמצאים בין הרצונות, מאחר והגוף של פרצוף הרוחני הוא סוג של קשר שיושָׂם באופן מעשׂי.

על הרצונות בפני עצמם אנחנו בכלל לא מדברים, הם כאילו נמצאים מתחת לפני שטח. אלו הם איזה שהם נתונים, אשר נבראו על ידי הבורא, על הבסיס שעליו אנחנו בונים קשרים. לכן בכל חכמת הקבלה מדובר על הנשמות, על הקשרים בין הרצונות.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
עולמות – מידות הקשר
כיצד להדביק את הכלי השבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest