דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם בעולם מקושר הדדית – חלק א'

האדם בעולם מקושר הדדית – חלק א'

במלכודת של האגואיזם הכולל

שאלה: הפיזיקאי הגדול אלברט איינשטיין אמר: "האדם הוא חלק מהשלם שאותו אנחנו מכנים בשם יקום, חלק שמוגבל בזמן ובמקום. עם זאת, הוא מרגיש את עצמו, את המחשבות והרֵגשות שלו, כמשהו נפרד מכל שאר העולם, דבר שמהווה סוג של שקר אופטי. האשליה הזאת הפכה לצינוק עבורנו, שמגביל אותנו על ידי עולם של רצונות עצמיים ותלות במעגל הצר של אנשים הקרובים לנו.

תפקידנו להשתחרר מבית סוהר זה, בכך שנרחיב את  תחום ההשתתפות שלנו עד לכל יצור חי, עד לעולם השלם בכל הדרו. אף אחד לא יכול לבצע את המשימה הזאת עד הסוף, אבל הניסיונות עצמם להשיג מטרה זו, כבר מהווים חלק מההשתחררות והיסוד לביטחון פנימי".

האם אתה מסכים עם ההצהרה הזאת?

תשובתי: הצהרות הן דבר טוב, אבל הן עד כדי כך רב גוניות, שכאשר אתה מתחיל לברר אותן, אתה מגיע למסקנה שאתם חושבים על דברים, אירועים, סיבות ופתרונות שונים לחלוטין. לכן יוצא, שכביכול הכל נכון, כך צריך להיות, כולם מסכימים, אבל בסיכומו של דבר מגיעים לכך, שמתפזרים ובורחים לכיוונים שונים.

שאלה: אכן, אנחנו מדברים על אהבת הזולת, על איחוד, אבל אנו רואים, שאנחנו הופכים לגרועים יותר ויותר. הרי על איחוד ואהבה דובר כבר לפני אלפי שנים. על כך מבוססות כל הדתות. היום אפילו נערכים מחקרים מדעיים בנושא זה. למרות שהאדם הוא מאוד פרגמטי, הוא רואה שאיחוד יכול להביא לנו תועלת. אבל איפה אנחנו? היכן אותו איחוד? היכן אותה אהבת הזולת?

תשובתי: האגואיזם שלנו לא מאפשר לנו לוותר זה לזה. אם ברגע מסוים אני אוותר לך, אז ברגע הבא אני כבר לא ארצה לוותר, אנסה לברוח מכך, אשתדל לחטוף משהו לעצמי. תראה אלו הסכמים נחתמים בין מדינות, בין ממשלות ובתוך הממשלות. כמה חוקים קיימים בכל מדינה לכל מעשה, על כל תנועה של האדם. ומי עוקב אחר ביצועם? ומה אנחנו יכולים לעשות במסגרת החוקים הללו?

אנשים עוסקים רק בהמצאת חוקים חדשים, מחוקקים ומניחים אותם על המדפים. אחר כך כשיש צורך, מוציאים אותם משם ומשתמשים בהם בכל מיני תחבולות, מתחילים להוכיח שהחוק הזה קיים וצריך להפעיל אותו. באופן כזה הם רוצים לדכא אחרים.

התנועות האלו של האגואיזם מובנות לנו, מובן שהאגו רוצה לכופף את כולם תחתיו. באיזו גאווה האגואיסטים האלה מופיעים בממשלות, ומנסים לרמוס אחרים על ידי מה שנקרא שיטות פרלמנטריות. אבל כמה אפשר לסבול את הדברים האלה וכמה זמן הם עוד יתקיימו?

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה",19.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest