דף הבית / להתעלות מעל הערכים הישנים

להתעלות מעל הערכים הישנים

שאלה: לפני תקופת הקורונה הערכים העיקריים של האדם היו משפחה, שכר, כסף, יכול להיות איזה עסק קטן, שלא לדבר על עסק גדול וכולי.

ואילו עתה, כאשר אנשים מתחילים לאט לאט לצאת מבידוד עצמי, לא ברור מה עליהם לעשות. עסקים רבים לא מצליחים להשתקם, לא תהיה תיירות כי המטוסים לא טסים. כיצד על האדם לחיות? לפי אלו ערכים העולם יתקיים לאחר המשבר?

תשובתי: אני חושב להיפך,  כעת מופיעים ערכים חדשים באדם. כל הטיסות סביב כדור הארץ, המרדף אחרי מכירות חיסול ושאר עסקים שאין בהם צורך לאף אחד, שלמענם אתה רק עובד, מרוויח ומבזבז, ומישהו מרוויח מכך מיליארדים. לרוב אתה לא עושה עם המוצרים שום דבר, כל זה צריך להגיע לאיזון, אם לא באופן מלא אז לפחות  לרדת לאיזו דרגה נורמלית, כמו שאומרים "להוציא את האוויר מהבלון".

לכן בראש ובראשונה, האדם יחפש ערכים חדשים לחיים, אדם ישאל את עצמו בשביל מה הוא חי, וישתדל למצוא תשובה לשאלה זו, זה כבר דבר בעל ערך. אני סבור שאנחנו בדרך הנכונה. בהמשך הכול תלוי באנשים, כדי לא ליפול שוב לתוך השקר והתחבולות שאליהם דוחפים אותם אנשים שלא רואים ערך בחיים פרט לצבירה של עוד ועוד מיליארדים בחשבונם. אני מקווה, שאנשים בכל זאת יתחילו לחפש משהו נעלה יותר.

ערכים גבוהים לא נמצאים בחיים שלנו, אלא למעלה מהם. יתרה מכך, אנחנו רואים, שאין אושר בצורת החיים הנוכחית. יש צורך במשהו אחר, חשוב יותר, נצחי, מושלם. באותה מידה שבה האדם יכול להקיף במבטו את כל החיים וכל מה שמחוצה להם, במידה הזאת עליו לתת מענה לשאלה: "בשביל מה אנו חיים?".

אם היינו דואגים רק לקיום הפיזי שלנו, כמו בהמות שלא רואות כלום פרט לזה, אז היינו מספקים את עצמנו באופן אינסטינקטיבי ומסתפקים בזה. אבל אם נסתכל קצת גבוה מזה, מבלי לרצות לנעול את עצמנו במסגרות צרות של העולם שלנו מלידה ועד המוות ולא יותר מזה, אז עלינו לענות על השאלה: "בשביל מה בכל זאת ניתנו לנו החיים?". היכן התשובה לשאלה, כדי להרוות את הצימאון של חיפוש אחר משמעות הקיום.

הטבע לא עושה שום דבר לשווא. ואם בתוכנו, בחיים הביולוגיים שלנו מופיעה השאלה גם על הקיום החוץ ביולוגי, זה אומר שאנחנו יכולים וצריכים למצוא עליה תשובה. ישנם אנשים שבהם זה מתגלה כדרישה תקיפה, וישנם כאלה, שעוד צריכים להתפתח עד שגם ישאלו את השאלה הזאת, ולא יוכלו לדחות אותה ויחפשו עליה תשובה. זה לא פשוט. אבל בכל זאת, ההיוולדות עצמה של השאלה הזאת שמתרחשת בנו לפי קריאת הטבע, זה דבר גדול.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest