דף הבית / כללי / האגו הורג את עצמו

האגו הורג את עצמו

thumbs_na_brodvee_100_wp.gif

שאלה מהבלוג באנגלית: אנחנו לומדים שבמשך כל ההיסטוריה אנשים משתוקקים לתענוגים, מתענוגים בסיסיים (אוכל, בית וכו') ועד מורכבים (ידע, אמת). ניתן להניח באופן הגיוני שכעת האנושות צריכה להשתוקק להשיג ידע. אבל נראה שבאופן כללי אנחנו נאבקים יותר עבור דברים בסיסיים מאשר עבור דברים אחרים. זה נראה כאילו ערכים גופניים יותר חשובים לנו מאשר ערכי שכל וידע.

תשובה: אם אין אוכל אף אחד לא משתוקק לכלום. בעידן הטכנולוגי שלנו כאשר יש המון אפשרויות, אנחנו מתחילים לראות שעושר, תהילה, כבוד, ידע – לא עושים אותנו מאושרים. הדור הצעיר מרגיש את זה מלכתחילה. לכן אנשים מרגישים ריקנות, דיכאון. האגו בהתפתחותו הורג את עצמו, מראה את הכישלון שלו בהשגת האושר ומכריח אותנו להשתמש בו בצורה אחרת – להשפיע במקום לקבל.

שאלה מהבלוג באנגלית: האם האגו יכול להוביל להשמדת הנשמה? מה קורה עם אנשים כמו היטלר או סדאם חוסיין? האם הקב"ה ייתן להם אפשרות להגיע ל"לשמה"?

תשובה: ללא ספק יגיעו ל"לשמה", לדביקות מלאה עם הבורא, יהפכו לצדיקים גמורים. כיוון שמנהיגי העולם הם כלי עיוור בידי הטבע ואת ההתנהגות הנוראית שלהם ופעילותם בעולם אנחנו מולידים בעצמנו באי ההתאמה שלנו לטבע. חוסר האיזון שלנו עם הטבע (עם חוק האהבה והנתינה) מוליד את הכוחות השליליים המתקנים, את השליחים, את השליטים הנוראים האלו.

שאלה מהבלוג באנגלית: בחדשות בכל השפות, באנגלית, בצרפתית, בגרמנית, אנחנו שומעים על עליה במקרים בהם אמהות הורגות/אוכלות/מתנהגות באלימות כלפי ילדיהן. זה נראה לגמרי לא טבעי. איך עלינו להבין את התופעה?

תשובה: זו תוצאה של האגו שמשיג את הדרגה האחרונה בגדילתו. הנביאים כותבים שאמהות יהרגו ויאכלו את ילדיהן אם לא נתקן את האגו שלנו לפני שהוא גדל. קראו את כתבי הנביאים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest