דף הבית / משבר עולמי / האגואיזם במרחב הגלובלי

האגואיזם במרחב הגלובלי

שאלה: קיימים בעולם ארגוני צדקה לא ממשלתיים, שבאמת משתוקקים לעזור לבני אדם. מה לא בסדר אצלם? הרי התורמים האלה לכאורה מרגישים שההצלחה שלהם תלויה ברווחת העולם.

תשובתי: זאת כל הבעיה: הם עוזרים, כדי להרגיע את עצמם. חלק קטן מאוכלוסיית העולם מרגיש שהוא חייב לעזור לאחרים. כך נוח יותר לאדם, בזכות זה הוא נמצא בשלום עם עצמו. בארגוני הצדקה יש מעט מאוד אנשים בעלי דחף טבעי לדאגה לאחרים. קיים בהם האינסטינקט הטבעי: הם חייבים לעזור, כדי להרגיע את עצמם. בעל הסולם כתב שאנשים כאלה מהווים עד 10% מכלל אוכלוסיית העולם, ולפי הסטטיסטיקה המדעית בערך 7-8%.

אך כל זה נובע מאותו האגואיזם ומהווה את ההתגלות שלו. אני אוהב את העולם כמו את הילד שלי, ובצורה אינסטינקטיבית רע לי, אם רע לעולם. אני חייב לעזור לאפריקה, כדי להיפטר מהרגשות רעות. זה הכול.

עזרה מהסוג הזה לא תעזור לאף אחד. להיפך, היא רק גורמת לנזק. הרי ככל שה"אלטרואיסטים" נותנים יותר, כך ה"לקוחות" שלהם מתרגלים יותר לא לעשות שום דבר, ואינם מתפתחים.

אותה הבעיה התגלתה היום ברוסיה. מסתבר שהמחיר הגבוה של הנפט הוא דבר רע. היה נדמה שזה ממלא את קופת המדינה, אך זה לא שווה את זה. הרי כך אנחנו לא נתפתח. אנחנו פשוט נתיישב על חבית הנפט שלנו, נערוך מִשתה, נבנה ארמונות מזהב, ובאותו הזמן, כעַם, כמדינה, כבני אדם, נתדרדר יותר ויותר מטה.

לא ניתן להתפתח ללא חיסרון. ולכן, בניגוד להיגיון הפשוט, הם כבר אינם רוצים "לגזור קופון" על הנפט, ומתחילים לתפוס בתודעתם את הדברים האלה.

כל ההתפתחויות בעולם היום, יחד עם העזרה ההדדית והשוק המשותף, הם בסך הכול התגלות האגואיזם, ולא יותר מזה. באף מקום לא יצא מזה שום דבר טוב. להיפך, כולם רק לוחצים זה על זה. התגלה לנו החוק של הקשר ההדדי הכולל, וכולם רוצים לנצל אותו באופן אגואיסטי: "אז זה מה שזה! קשר הדדי גלובלי? אז בואו נשלוט בעולם, נושיב את כולם במקומם, ומי שלא ירצה, נסגור לו את הברז". כך הם רוצים להשתמש ברשת הכללית שמגלה לנו הטבע.

אנחנו נמצאים במצב מסוכן מאוד. הרי אם האגואיזם שלנו מחובר עם הרשת הגלובאלית, זה מאפשר לו לשלוט על העולם באופן גלובלי, על כולם יחד. זה מה שמחכה לנו ומאיים עלינו, אם לבני האדם אין שכל, רגש והבנה של מה שמחכה לנו בעתיד. בחשאי הם חורצים את גורל העולם למען המטרות האפסיות שלהם, מבלי שיהיה להם מושג לְמה זה יוביל מחרתיים ואפילו מחר. אנחנו רואים את זה לפי אפגניסטן, פקיסטן, עיראק ואירן. בסופו של דבר הכול יוצא להיפך.

המשחקים הסתיימו, איננו יכולים יותר לתת לאגו שלנו לשלוט. כשהעולם נסגר במערכת הגלובלית, אינך יכול להמשיך לפעול כמקודם, ולשלוט על ידי הכסף והכוח. לא יצא מזה שום דבר. עיראק היא הדוגמה המוחשית לכך, הבושה של אמריקה בפני כל העולם. והם עוד ממשיכים. כל העניין הוא חוסר ההבנה של החוקים הכלליים. שום עוצמה לא תעזור כאן, שום שכל. רוסיה נפלה, למרות כל האוצרות והעושר שלה, ואמריקה נופלת עוד יותר נמוך.

היום הגישה צריכה להיות תואמת לנטייה הכלל עולמית לגלובליות ואינטגרליות. אחרת אתה מפסיד. יעבור זמן מה, ואנחנו נראה שאפילו ארגוני הטרור יתחילו להבין את זה. לא ניתן יהיה להתייחס לעולם בכוח. יופיעו כאלה בעיות, שיאלצו את כולם לחשוב כיצד להמשיך ולהתקיים הלאה.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 15.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הלקחים מאסונות הטבע
דבר כזה עוד לא היה
דבר לא ניתן סתם כך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest