דף הבית / חינוך, ילדים / מה שבפנים זה גם מה שבחוץ

מה שבפנים זה גם מה שבחוץ

שאלה: כיצד להעביר לילד את הרעיון על העולם הגלובלי?

תשובתי: אפשר לתת לילדים בוגרים דוגמה מוחשית: להביא אותם אל הקטנים יותר. למשל, ילדים בני עשר לילדים בני חמש. לאחר שהם ישוחחו, הם יראו שהקטנים מבינים את העולם ברמה שלהם, בצורה אחרת לגמרי.

כולנו אגואיסטים, ואפילו אם אנחנו נגדל ונרכוש שכל, בכל מקרה אנחנו נמצאים במערכת אגואיסטית, ולכן אנחנו רואים את העולם בצורה הזאת. ילד בן חמש רואה את העולם בהתאם לגילו, וכך גם אנחנו, בהתאם לאגואיזם שלנו, רואים את העולם האגואיסטי ולא את העולם האמיתי.

בהתאם לזה, כשאנחנו מכנים את העולם בשם: גלובלי ואינטגרלי, אנחנו משייכים למילים הללו משמעות אגואיסטית: "כולם מחוברים הדדית, וזה אומר שצריך לנצל את הסיטואציה הזאת לטובתנו".

אנחנו לא מבינים שעלינו להשתנות וליצור בתוכנו מערכת גלובלית ואינטגרלית זהה. זה אומר, שמכל בני האדם, מכל הנשמות ומכל הקשרים ההדדיים, אני בונה בתוכי דגם של כל העולם. בפנים אני צריך לשקף את העולם החיצון, כדי לשמור איתו על קשר נכון.

אם מחוץ לי כל העולם חי לפי החוק האלטרואיסטי, אם כל חלקיו מאוחדים למען מטרה אחת, למען ההרמוניה הכללית, אז גם בפנים אני צריך להיות מוכן לכלול בתוכי את כל הרצונות, כל הנשמות, כל מה שרק אוכל, לפי חוק האלטרואיזם. דרך המערכת הזאת, שהיא הנשמה שלי, אני צריך לפנות לעולם.

האם ניתן לקיים מגע עם העולם באמצעות מכשיר לא מתאים, לא לפי חוק השתוות הצורה? הרי אז אינני מבין את העולם, והעולם אינו קשור אליי.

מתוך דוגמאות כאלה אתה מראה לילדים את העיקרון הזה: בכל גיל אנחנו רואים את העולם אחרת, ובהתאם לכך, כדי לראות עולם אינטגרלי וגלובלי, אני חייב להיות גם בפנים אינטגרלי וגלובלי.

את התיקון הזה מביאה לנו חכמת הקבלה. לכן היא מתגלה בימינו, וכנגדה מתגלה העולם הגלובלי. חייבים להפיץ את השיטה הזאת, שמאפשרת להגיע לתיאום עם העולם המודרני. אחרת נסבול.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 15.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אתר הבנייה: הריקנות
מכשיר קטן, הבדל גדול
קווי המתאר של היצירה המופלאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest