הַכְוונה דקה

מתוך החומרים על עקרונות החינוך הגלובלי : "מהות האבולוציה היא לפתח באדם את חוש הכרת הרע".

אנחנו מסוגלים לבצע פעולה אחר פעולה רק לפי מידת הכרת הרע, לפי מידת התפיסה והרגישות שלנו לטוב ולרע. הכול תלוי באיזו מידה התכונות שלנו מאפשרות לנו למדוד את ההבדלים ביניהן.

הרצון שלי הוא כמו מכשיר מדידה: אם אני משנה את המתח הפנימי או מודד משהו במאזניים הפנימיות, המחוג שלי זז. באותו אופן יש מאזניים שמודדים בקילוגרמים ויש כאלו שמודדים במיליגרמים.

כך גם אצלי, הכול תלוי ברגישות: ברגע שאני מרגיש בתוכי פער בין שני כוחות, הפער הזה מעורר אותי לפעולה, לתגובה. וכשרע לי מהפער הזה, אני מרגיש חוסר סיפוק, דאגה, נולד בי דחף, שדוחף אותי לאחור, לנקודת שיווי המשקל, שממנה אנחנו נוצרים.

לכן הכול תלוי בהכרת הרע. אני צריך לחדד את החוש הזה עוד ועוד, בכך שאני לוחץ על "כפתור" הכוונה, ומחדד את הרגישות שתהיה יותר ויותר גבוהה. בדומה לנקודת הבריאה הראשונית שהרגישה נבדלת מהאור, עד שההבדל בינה לבין האור הפך לניגודיות שחורה ומלאה, כך גם אני מעלה בתוכי את התפיסה לאור כדי להשיג בסופו של דבר את התיקון.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נימוסים עדיין אינם התפתחות
אז למה לא אמרתם מייד שצריך להתחבר?
כדי שלא נראה עוד רע בעולם

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/1j2o3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest