דרך לניהול הגורל

"אך ורק שפת הענפים מסוגלת לבטא את היחס בין הענפים לשורשיהם העליונים. אמנם השימוש בשפה זו מותר רק לאדם, הבין את היחס בין ענפים ושורשיהם." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה")

כשאנחנו יודעים אלו התאמות יש בין שורש וענף, אנו יכולים להשתמש במילים של העולם שלנו כדי להגדיר שיתופי פעולה הדדיים שקיימים בעולם העליון.

כאשר אנחנו פותחים את "תלמוד עשר הספירות" או את "פתיחה לחכמת הקבלה" או  ספרים שבהם מדובר על המבנה של העולם הרוחני, על המכאניקה ועל הפעולות שלו, אז אנחנו משתמשים במילים מהעולם שלנו. אבל אנחנו משתמשים בהן מפני שהמקובלים העבירו לנו אותן.

כשלומדים על הענפים, כלומר על התוצאות בעולם שלנו, עלינו להשתדל לעלות בהרגשתנו אל העולם העליון ושם לראות מה באמת מתרחש. אז נגלה שהעולם שלנו והעולם הרוחני זהים. מה שמתרחש בעולם שלנו יורד מהעולם העליון, ואיך שאנחנו פועלים בעולם שלנו משפיע על העולם העליון.

עלינו ללמוד להיות בשיתוף פעולה הדדי כזה ואז נוכל להשפיע על הגורל שלנו. כלומר, בכך שאנו פועלים בצורה נכונה בעולם שלנו, ויודעים כיצד להשפיע על העולם העליון, כבר יתחילו לרדת ממנו אותות ניהול לעולם שלנו. באופן כזה דרך העולם העליון ננהל את העולם שלנו.

בינתיים, אנחנו לא יכולים לעשות זאת בשום צורה. אנחנו מנסים לנקוט בצעדים כלשהם, אבל תמיד טועים. אנחנו מתכננים תוכניות, מנסים לנבא אירועים עתידיים או להיפך, לשתף פעולה, כדי שהם יתגלו, אבל ככלל זה לא מצליח. איננו יודעים כיצד לנהל את העתיד שלנו. אבל, אם נתחיל לעלות מהענפים בעולם שלנו לשורשים של העולם העליון, כלומר לפעול דרך העולם העליון, אז כבר נוכל להשפיע על העולם שלנו ובאופן כזה לנהל את גורלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest