דף הבית / יחסים / שורשים וענפים סיבות ותוצאות

שורשים וענפים סיבות ותוצאות

"מילותיו של מקובל חכם אינן יכולות להעביר ידע עליון, הנמצא מחוץ לזמן, מרחק, תנועה." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה")

מדובר כאן על העולם העליון שלא נמצא בחושים ובהרגשות שלנו, איננו יכולים למצוא משהו שווה ערך לְמה שמופיע בו, כי בעולם שלנו אין כאלה מילים, ביטויים, כוחות, פעולות, יחסים הדדיים כמו שיש ברוחניות.

לכן ישנה בעיה להסביר את העולם הרוחני במילים שלנו לאדם שרק מתחיל את הדרך שלו. לכן בעל הסולם אומר שצריך להשתדל להביע את זה בשפת הענפים. מה זה אומר "שפת הענפים"?

למרות שהעולם העליון אינו מושג לחלוטין על ידי התכונות הנוכחיות שלנו, כל מה שנמצא בתוכו יורד לעולם שלנו ויוצר כאן ענפים, תוצאות ממנו. אם אנחנו משתמשים בצורה נכונה בשפת הענפים, כלומר מכנים את התכונות של העולם העליון במילים, בדימויים ובהגדרות של העולם שלנו, אז אנחנו יכולים להביע בצורה נכונה כל מה שקיים שם ולהעביר את הידע שלנו ממורה לתלמיד או בין בני אדם, מבלי להתבלבל.

נניח שבעולם העליון ישנם יחסים הדדיים בין שני מרכיבים (שורשים). ובעולם שלנו אנחנו רואים את התוצאות שלהן כשתי תופעות (ענפים), אז אנחנו יכולים לומר שמהעולם העליון ירדה לעולם שלנו איזו שהיא תכונה ויצרה בו תוצאה מסוימת, כלומר אנחנו יכולים לדבר על שיתוף פעולה הדדי של שורשים וענפים.

שאלה: האם אפשר לפי מרכיב אחד לומר משהו על המרכיב השני?

תשובתי: אנחנו יכולים לומר רק דבר אחד שני המרכיבים מתייחסים זה לזה כמו סיבה ומסובב (תוצאה). הראשון זה הסיבה, והשני זה מסובב (תוצאה).

באופן כזה קיים קשר בין התכונות בעולם העליון והעולם שלנו. אם מופיעה בנו הרגשה של העולם העליון, אז אנחנו כבר יכולים לומר שאנו עוברים מהענפים לשורשים, בכך שאנחנו מתכוונים בענפים בעולם שלנו לשיתוף פעולה הדדי בשורשים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest