דף הבית / משבר עולמי / "דרך ללא מוצא" – "יציאה" (תמרורים)

"דרך ללא מוצא" – "יציאה" (תמרורים)

photo_rav_gh70_214.gif

שאלתה של חגית: מנהיגי המדינות המתועשות יתכנסו ביפן, כשבראש סדר היום יעמוד כדור הארץ המתחמם. אבל המחלוקת בין המדינות העשירות והמתפתחות רחבה ואף אחת לא מוכנה להיות הראשונה שתוותר ותיפגע. המנהיגים ידברו, יגבשו הסכמה פשרנית, יחייכו לצלמים ויתפזרו. את העולם הם לא יצילו. מה אפשר לעשות כדי שמנהיגי העולם ישבו וידברו ומשהו ישתנה?

תשובה: אין בכוחם של מנהיגי העולם לשנות משהו – לא בכוחות השכליים, לא בכוחות המוסריים ולא בכוחות הפיזיים. העולם מנוהל מלמעלה, מראים לנו את זה במשך כל ההיסטוריה שלנו. אנחנו בעצמנו יכולים רק להרוס את העולם.

אם איננו הולכים על פי חוקי הטבע, אז במקום להרגיש את עצמנו בנוחות, אנחנו מרגישים את התגובה השלילית של הטבע, המתבטאת בתופעות בלתי רצוניות בכל דרגות התגלותן: דרגת דומם (צונאמי, התחממות, רעידות אדמה, הוריקנים), דרגת צומח (מחסור מים, בצורת, הרס יבולים), דרגת חי ( הכחדת מינים של בע"ח, שבירת האיזון, התפשטות מחלות), דרגת מדבר (מלחמות, דיכאונות, סמים, התאבדויות, פחדים).

תיקון העולם מסתכם בתיקון של האדם, תיקון האיזון שלו עם הטבע. בשביל זה אנחנו חייבים להכיר את הכוחות המנהלים אותנו. הטבע עושה כך כדי להעלות אותנו (בכוח או מתוך בחירה מודעת) לדרגת הכוחות האלה, לבורא. התיקון שלנו הוא רק דרך הרצון להידמות לעולם העליון, לכוחות המנהלים של הטבע, לבורא, וזאת דרך המבנה והחוקים עליהם מדברת חוכמת הקבלה. בגלל זה היום חוכמת הקבלה הכרחית לנו, ובה טמונה ההצלה שלנו. לעומת זאת, כל מנהיגי העולם הם לא יותר מבובות בידי הבורא.

2 comments

  1. אז אם העולם היה מתוקן, הרשימות היו מתגלות לנו בצורה אחרת? האם היה שינוי ברשימות? או שהרשימות היו נשארות אותו הדבר כפי שהן, ורק אנחנו היינו מרגישים אותם כדבר טוב?

    לדוגמא, דברים איומים שקורים בדרגת מדבר- כגון רצח שהיה- שזה נמצא במקום שאסור לאדם להשתמש בו. האם הרצח=רשימו, היה קורה כפי שהוא, ואנחנו היינו מרגישים זאת אחרת? או האם הוא לא היה קורה בכלל, זאת אומרת הרשימו עצמו היה רשימו אחר, ולא זה של הרצח? ובכלל, זה בכלל קורה כל הדברים האלה? כי אם זה היה קורה בצורה כזאת או אחרת, אולי זה בכלל לא קורה, אלא זה רק האדם בגלל שהוא מקולקל אז הוא חושב שקורים דברים? הרי האור במנוחה מוחלטת. 

    ושאלה נוספת:

     אם הרשימות הם רק בהרגשת האדם? אז מה עושים שם במנוחה המוחלטת, כי זה נשמע משעמם?

  2. רינת, קבוצה וירטואלית

    בהחלט חומר רב לבירורים.

    "אז אם העולם היה מתוקן…האם היה שינוי ברשימות?"

    ממה שהבנתי הרי אנו נמצאים בגמר התיקון. אך בגלל המסכים הממלאים אותנו, איננו חשים בזאת.

    עוד לפני שהבורא שבר את נשמת אדה"ר לשישים ריבוא, היינו נשמה אחת שהייתה כמו עוּבָּר שאותו פרנס הבורא בתענוגים.

    הבורא רצה לקדם אותנו לדרגת אדם, מלשון : אדמה לבורא, וזאת ע"י כך שהוריד אותנו לדרגת העוה"ז. גם כשבני ישראל הגיעו לדרגה רוחניות גבוהה בתקופת בתי המקדש, התוכנית האלוהית הייתה להורידם לדרגת שנאת חינם (תוכנית שהבורא קבע מראש) ועל כן, לא נותר לנו  – אלא להמשיך לעבר ישר-אל.

    וכאן אני מתכוונת, לכל מי שבאמת לא מוצא סיפוק וחיות בעוה"ז.

    לגבי "דברים איומים שקורים בדרגת מדבר- כגון רצח …האם הרצח=רשימו, היה קורה כפי שהוא, ואנחנו היינו מרגישים זאת אחרת?"

    ממה שהבנתי, אנו , תלמידי הקבלה , לא חסינים גם מפני המוות לצורותיו , כי התסריט קבוע מראש. מה שאנו כן יכולים לשנות זה את ההרגשה בדרך אל המטרה.

    ולגבי : " אם הרשימות הם רק בהרגשת האדם? אז מה עושים שם במנוחה המוחלטת, כי זה נשמע משעמם?"

    ממה שזכור לי  – רשימו, אלו הן הרשימות שעברנו מהעולמות הרוחניים , עד שהגענו לעוה"ז. וכאשר מתעוררת הנקודה שבלב שלנו, ואנו מתחילים ללמוד ולעבוד כפי שהמקובלים ממליצים לנו (גברים בקבוצה, נשים בתמיכה – ושני הצדדים בהפצה), אז צצות הרשימות בכל שלב ושלב שמקדם אותנו ממטה למעלה.

    אשמח לכל הערה שתבוא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest