דף הבית / אהבה / דרך כל המבוכים – אל אור האהבה

דרך כל המבוכים – אל אור האהבה

Laitman_2010-05_ny_81684bb9e3_b-70.jpg

שאלה: כדי לחבר שתי נקודות בעולם הגשמי, צריך לראות אותן ולהעביר ביניהן קו. איך אני יכול לחבר שתי נשמות בעזרת הטקסט של ספר הזוהר?

תשובתי: אינני יודע מה מהווה הנשמה שלי בפני עצמה, וכל שכן הנשמות האחרות. כמו כן אני גם אף פעם לא אדע זאת. אך הדבר היחיד שדרוש לי הוא לפתח את היחס אליהן הנקרא "השפעה". ולא יותר מכך.

לא ידוע לי מי אני. אני גם לא יודע מי הוא. אני רק יודע שאני אוהב אותו, וזה מספיק. זה אומר שאני משׂיג את כוח הבורא השורֵה ביני לבין הזולת. היחס הנפלא שלי לזולת, אהבה, סימפטיה, פתיחות, זהו כוחו של הבורא, כוח ההשפעה. זה הבורא, רק שהוא מקיף וכולל ואני הופך להיות לחלק שלו.

ומיהו כל אחד מאיתנו, את זה איננו יודעים. זה יתגלה בהמשך. אני רק צריך לקבל את התנאים, עד כמה שהם מתגלים: מי אני ומי הוא האחר. אך את כל שׂימת הלב שלי עליי להפנות ליחסים, ולא לנסות להבין מי אני שצריך עכשיו להשקיע מאמצים באהבה כלפי האחר. אך באותה המידה שבה אני אשתדל להביא את עצמי לאהבה והשפעה, אני יותר ויותר מכיר ומשׂיג את עצמי ואותו. אך אני משׂיג רק במקרה שאני מחבר את עצמי עם האהבה שלו. אז גם תתגלה הנשמה שלי ושלו. אך רק במקרה כזה!

לכן צריך לשׂים לב רק לייחס כלפי הזולת ולאותה הנקודה שבה אני יוצר את היחס הזה, שם אני יכול להשקיע את כל המאמצים, את הרצון שלי, כדי שזה יתגלה. איך אני יוצר את הרצון הזה, משׂיג אותו? כיצד אני מפעיל אותו? – בקבוצה, איפה שאני משפיע על החברים שלי והם משפיעים עליי. אני צריך להרגיש את האפסיות העצמית ולקבל מהם את גדלות המטרה, כדי שזה יקרה ובינינו יתגלה הבורא.

כך אני יותר ויותר מגלה את הנקודה הזאת, חוד קטנטן שעליו אני בסך הכול לוחץ קלות, בכוח של גרם אחד סך הכול, ואז מתלקח אור בכל העולמות. לשֵם מה כל זה נעשה? – כדי שאני אכיר ואשׂיג את כל המבוך הזה, ובעוברי דרכו אני אשׂיג את כל תוכנית הבריאה, ארכוש את כל הידע וההשׂגה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צעד אחר צעד אל ההנאה והאהבה
כל העולמות נמצאים בדרך לקבוצה
כיצד לעלות במדרגות הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest