דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך חתחתים אל היכל המלך

דרך חתחתים אל היכל המלך

אנחנו צריכים ליצור כזאת סביבה שתאפשר לנו להגיע מקבלה למען עצמי לקבלה למען הבורא, מאהבה עצמית לאהבת הבורא.

מה זאת אומרת "אליו"? מי הוא? מה הוא נותן לי? אינני מכיר ואיני יודע שום דבר.

הבורא נסתר, והוא נסתר בכוונה. מאחר ואין לנו עדיין "מסך", איננו יכולים לבוא עימו במגע. מפני שאני עדיין אגואיסט, גנב, שקרן וכן הלאה, אי אפשר להכניס אותי לשום חברה הגונה. אוסרים עליי להיכנס לארמון שבו מצוי עושר רב, מטעמים רבים, כי אני מייד אתחיל לבלוע הכול למען עצמי ולמלא את הכיסים שלי. בדרך כזאת אני אף פעם לא אגיע להשתוות עם הבורא, ולכן לא מכניסים אותי. העובדה שאנחנו נמצאים עכשיו בחושך, בחוסר הבנה, לא מרגישים את העולם העליון ואת הבורא, היא רק לטובתנו והיא מסייעת להתפתחות שלנו.

אם כך, מתי כבר נתחיל סוף סוף לגלות את המצב הזה וניכנס להיכל הבורא המלא באור ונוכל לעשות שָם הכול כרצוננו ולהתמלא בכל טוב? – זה יקרה כשבאמת נוכל לשלוט על עצמנו ולהתנהג בצורה נאותה בחברה הגבוהה הזאת. ואז כל מה שנמצא שָם יתגלה לטובתנו כדי שנתעלה ונהפוך להיות כמו אותן הנשמות המתוקנות שנמצאות שם, כמו הבורא בעצמו.

כיצד זה מיושם? – בעולם שלנו ניתנת לנו האפשרות להיות במגע עם אנשים אחרים ולנסות ליצור בינינו תנאים כאלה שאוכל לבנות יחד איתם חברה קטנה שנקראת קבוצה, מקום שבו כולנו נמצאים בהשפעה הדדית ובקשר הדדי. אנחנו לא חייבים שום דבר זה לזה, החיבור שלנו דרוש רק כדי לגלות עולם של השפעה ואהבה, לגלות את המימד העליון שנקרא בורא, אלוקים, שהוא אהבה והשפעה חלוטה.

אם באמת נרצה את זה, נוכל להתאמן על כך יחד עם החברים הקרובים שלנו שמטרת חייהם זהה לשלנו, שהיא גילוי המצב העליון.

אם נשיג את המצב שבו נוכל להתאחד, לבטל את האינטרסים האישיים, לכוון את עצמנו להשפעה לאחרים ולהתחיל לפעול בצורה כזאת, אז נתחיל לטפס בהדרגה על ההר שבו נמצא היכל הבורא.

בעלייה אליו אנחנו מתגברים על מכשולים גדולים מאוד. כמו שנאמר בדוגמא של בעל הסולם, שבדרך אל הארמון ניצבים שומרים שדוחפים אותנו בגסות, וככל שאנחנו עולים גבוה יותר כך השומרים פועלים באכזריות רבה יותר: אנחנו חשים קנאה, שנאה, כעס, ויותר ויותר קשה לנו להתחבר בינינו בקבוצה למען המטרה העליונה, למען השגת האהבה, שיתוף הפעולה, העזרה ההדדית והערבות ההדדית. "למי?! עם מי?! למה?!…", אני מתחיל להרגיש שבשום אופן אינני רוצה לבוא במגע איתם ואני מוכן לזלזל בכולם.

רבים כבר נפלו מההר הזה, התגלגלו למטה אל התחתית, למקום שבו נמצאת כל האנושות, ואילו אנחנו עדיין ממשיכים לזחול עם החברים שנותרו. כמה מאיתנו יגיעו? – לא ידוע. כמה עוד ייפלו למטה? – לא ידוע. הכול תלוי רק בעזרה ההדדית שלנו ולא בשום דבר אחר!

מתוך השיעור הווירטואלי, 06.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שתי דרכים להגיע לדרגת ה"אדם"
הפחד שהופך ליראה
אתה לא לבד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest