דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך השקר אל האמת

דרך השקר אל האמת

laitman_2010-04-11_3215_w-70.jpg

שאלה: מדוע המקובלים בכוונה בלבלו אותנו, בכך שכתבו את ספריהם בכאלו מילים, כאילו שמדובר על העולם הגשמי?

תשובתי: זה נעשה כדי שמתוך הבלבול הזה תתחיל להבין את האמת. ואם לא תתבלבל, לא תבין דבר. לכן המקובלים כתבו כל כך הרבה ספרים, הרי אנחנו צריכים להגיע לגילוי מתוך הניגודיות: מתוך הרצון ליהנות – לרצון להשפיע. וביניהם קיימת תהום ענקית. אנחנו חושבים: "מה הבעיה להחליף פלוס במינוס?" – אך הכול אינו פשוט כל כך! כל המחשבות והרצונות קשורים זה לזה, ולכן אנחנו חייבים לעבור דרך הבלבול הזה.

כל תסבוכת, זו שאלה שאני צריך לפתור. ולהגיע אל השאלה, זו כבר מחצית הדרך לגילוי, אם לא יותר. לכן כל המצבים שדרכם אני עובר: חסר אונים, בחושך ובאפיסת כוחות, הם מחויבים לחלוטין. אינני מתאר לעצמי כיצד ניתן להשׂיג את האמת, מבלי לעבור דרך כל הטעויות והדימויים השקריים האלה, אשר אינם נעימים לרגש ואינם מובנים לשׂכל, אך הודות להם אנחנו גדלים.

רק כך ניתן לחבר פלוס ומינוס, הרצון להשפיע של הבורא והרצון לקבל של הנברא, דרך כל המערכת הזאת, היכן שאנחנו עוברים דרך גילויים והסתרות, דרך תסבוכת שלמה. ואני מביט לאחור על כל הדרך שעברתי ואני רואה, שלא ניתן היה לבטל אף לא רגע אחד. אם אסלק רגע אחד מכל הדרך, דבר כבר אינו מובן! כבר לא תהיה שלמות בסוף, לא אבין ולא אגלה אותו.

לכן, כל המתרחש הוא חיוני ביותר. לא היה ניתן לכתוב את ספר הזוהר בצורה אחרת. אין האדם יכול ללמוד מבלי לטעות, הוא חייב לגלות את הניגודיות לאמת. באיזה אופן אנחנו מלמדים את הילדים? – אנחנו מבלבלים ומסבכים אותם ונותנים להם לטעות, כדי שהם ילמדו מהטעויות, אז הם לא יטעו בחייהם. ובזה כל השוני בין התפתחות על ידי ייסורים או בעזרת חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם הרוחני מתגלה מאפס
המדע הפנימי ביותר
אל תפחד להסתבך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest