דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך הלימוד להרגשות

דרך הלימוד להרגשות

שאלה: בקבוצה של הלימוד האינטגרלי לומדים אנשים רגילים, שבכלל לא מרגישים זה את זה ללא מילים. איך עליהם להתחיל להרגיש את כולם יחד במערכת אינטגרלית?

תשובתי: על ידי לימוד. השלב הראשון בקבוצה כזאת, הוא השכלה ורק אחר כך, חינוך. ההשכלה כוללת לימוד על האבולוציה, המשבר, הבעיות של האנושות, בעיות אישיות, באופן כללי, כל מה שנכנס לתוך המושג של המשבר הנוכחי, לֵמה הוביל אותנו הטבע הדומם, הצומח והחי, ואיך אנחנו הגענו עכשיו למצב שצריכים להבדיל מתוכנו את הדרגה הבאה, שנקראת "אדם".

שאלה: יש לנו אנשים שעברו את הקורס הזה, אבל הם הרי לא יכולים מייד לעבור למצב כזה, כדי להתחיל להבין זה את זה ללא מילים.

תשובתי: לא. אבל הם כבר יכולים לדון בתוך הקבוצה על הנושאים שהוזכרו בהתחלה, ששייכים לחינוך האינטגרלי, כדי לייצב איזה שהוא בסיס משותף של הבנה הדדית, איך כל אחד מהם מבין את מה שהוא עבר.

כי דיון בנושאים האלה כבר יוצר מהם משהו משותף. הם מתחילים איך שהוא להתחבר, להבין זה את זה, אפילו שבינתיים עדיין לא עוסקים ישירות בניתוק ובעלייה מעל עצמם. זה פשוט לימוד קבוצתי, חזרה על החומר. בהתחלה הם עברו קורסים השכלתיים מקדימים. ועכשיו הם צריכים פשוט לחזור על כל זה יחד, כדי שיהיה להם מכנה משותף אחד.

זה כבר מחבר אותם. בשלב הזה, כבר יש להם חומר שעליו הם יכולים לדון. הדבר העיקרי ביותר הוא, לא הדברים הגשמיים ששייכים למשפחה, לעבודה, לילדים, לכל מיני הבעיות הגשמיות. כל זה כאילו לא קיים, כאילו שאנחנו נמצאים בחללית.

מתוך תוכנית מס' 21 על החינוך האינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו כל כך קרובים, שאין צורך במילים…
ידע אינטגרלי להמונים!
קשר ברמה הרגשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest