דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך החושך כבר רואים את ההצלה…

דרך החושך כבר רואים את ההצלה…

מיכאל לייטמן

בתחילת הלימוד שלנו בחכמת הקבלה אנחנו לפעמים מקבלים כזאת התלהבות והתרוממות רוח, שהרצון בוער בנו ואנחנו מוכנים להפוך את כל העולמות. ולפעמים אנחנו נופלים לחוסר רגש מוחלט, איננו מבינים דבר, כאילו שאנחנו שרויים בערפל, והעולם מבחינתנו שוקע בחשכה.

כלומר, כאשר יש לי מגע עם האור, אז יש בתוכי חיות, וברגע שאני מתנתק ממנו והוא אינו מאיר לי זה בשבילי פשוט מוות. אחר כך מגיע השלב הבא. הודות לכך שאני לומד, מפיץ את חכמת הקבלה, יוצר קשר עם החברים, לאט לאט נבנית מערכת שמתחילה להאיר לי אפילו במצבים שאינם כל כך טובים, כאשר אינני מושך בעצמי את האור אליי.

זה דומה לאדם שנמצא בין בני אדם שתמיד יעזרו לו! מצב כזה כבר אינו נקרא "מצווה" שמאירה ברגע הביצוע שלה, אלא "תורה", שמאירה לי תמיד! (עלינו לשכוח מהמובן המקובל בעולמנו של המונחים "מצווה" ו"תורה"). אפילו אם אינני מרגיש כל כך טוב והסתבכתי, יש לי תמיכה חיצונית העוזרת לי להביט על עצמי כאילו מהצד ולהחליט, שזה לא כל כך נורא וכבר היו לי מצבים כאלה והם עברו.

התורה (האור המקיף מהקבוצה ומהסביבה) מגינה עליי אפילו אם אינני עוסק בה, כלומר אם אינני קרוב לאור. כאשר אנחנו מתקרבים למחסום, מצד אחד אנחנו מרגישים הסתרה גדולה, פשוט חושך מצרים. אך מהצד השני, יש לנו את תמיכת הסביבה, אינני נופל מתוך הדרך הרוחנית למצב הבהמי. אני מבין מה זו החשכה הזאת, אני מרגיש אותה ויודע מהיכן היא מגיעה אליי ומדוע, ומה עליי לעשות, כיצד להידבק בבורא.

מהחושך הזה מגיע אליי הציווי של הבורא, לעשות סימנים לברית שלנו "מזוזות על הדלתות", להכין כלים ליציאת מצרים,לברוח בדיוק בחצות. זהו הקשר עם הכוח העליון שנקרא "תורה" – אור המגיע אליי אפילו אם כעת אינני במצב של "מצווה", בקשר אישי עם הבורא שנקרא "יום".

ההסתרה היא כבר אינה מלאה, כבר אינני מתנתק לגמרי ואינני מרגיש שום דבר, כפי שקרה לי בתחילה. אחר כך מופיעות צורות מיוחדות של הסתרה, אני מתחיל להבדיל בתוכן כל מיני גוונים, תכונות, הבנות, כיצד ניתן לעבוד איתן. ככל שאני מתקדם הלאה, כך מתגלות יותר ויותר צורות של חושך, של השקעים הריקניים האלה. ומהם אנחנו כבר מבררים את צורת ההצלה, מצידו השני של המחסום.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 16.04.2010

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הסיבה של גירושם של אדם וחווה מגן העדן הייתה רצון להדמות לבורא ( לפי הבטחתו של הנחש) , אז כיצד זה מסתדר עם מה שאנחנו עושים???

  2. ואלרי מנהריה

    אם הסיבה של גירושם של אדם וחווה מגן העדן הייתה רצון להדמות לבורא ( לפי הבטחתו של הנחש) , אז כיצד זה מסתדר עם מה שאנחנו עושים???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest