דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאיץ החלקיקים הפנימי

מאיץ החלקיקים הפנימי

laitman_2009-05-04_1337-70.jpg

שאלה: האם יש לי אפשרות לעשות משהו שיכול להוציא אותי ממסגרת "הסרט" שבו אני חי, האם אני יכול לשפר את "התסריט"?

תשובתי: בנוסף לתסריט שכבר תוכנן, יש לך אפשרות להתעמק בחכמה הפנימית, בכך שאתה לומד וחוקר את עצמך.

אינך יכול להגביל את עצמך רק במדעים החיצוניים, בפסיכולוגיה, סוציולוגיה, תרבות ופוליטיקה, כלומר בכל הצורות החיצוניות, שדרכן אנו תופסים את העולם, ושלמעשה אינן מספרות לנו עליו דבר. לכן אנחנו כל הזמן טועים. איננו יכולים להבין דבר דרך הצורות הללו, לא את חוקי העולם ולא את כיוון השינוי שלו. הרי הפסיכולוגים, הסוציולוגים והפוליטיקאים מציירים תמונה שאנו מרגישים אותה כחיצונית, תמונה שכל אחד מאיתנו תופס לפי הסטנדרטים הסובייקטיביים והאישיים שלו, ביחס למטרות שלא ידוע לו כלל אם נכונות הן.

לכן חכמת הקבלה כל כך נחוצה לנו, הרי רק באמצעותה אנחנו יכולים להעמיק אל תוך עצמנו, עד לרמת "החלקיקים האלמנטריים" וללמוד על החומר המקורי שלנו, לימוד שלבטח קרוב יותר לאמת, מאשר כל שאר הפנטזיות הסובייקטיביות והפסיכולוגיות.

רק אם היינו מצליחים באמת להתעמק בתוך עצמנו ולהבין את מה שמתרחש בפנים, ברמה העמוקה ביותר, במעבר דרך כל המעטפות, המולבשות עלינו כגלדי בצל, בכל הצורות שבהן אנחנו תופסים את העולם החיצוני – היינו מפסיקים לטעות! היינו בודקים את עצמנו ורואים מה באמת מתרחש ומדוע, אילו פעולות מקדמות אותנו, מה מועיל לנו ומה מזיק. אך כל זאת רק בתנאי, שהאדם משיג ראייה אמיתית.

כדי להשיג זאת במדעים החיצוניים, בנינו מאיץ חלקיקים אלמנטריים, ואת אותו הדבר ממש עלינו להשיג בעצמנו, בנו, בעזרת הראייה הפנימית, העצמית. המאיץ הזה נמצא בתוכי. ועליי להשיג בו רזולוציה חדה ומדויקת, כך שאוכל להתחיל להבין את הכוחות שפועלים בתוכי. לבצע בתוכי את העבודה שמבצע המאיץ.

את זה מאפשרת לנו לעשות חכמת הקבלה. רק כך נבין במדויק את כל הדרך, מהיכן התחיל הנברא, היכן אנחנו נמצאים ולאן בסופו של דבר אנו צריכים להגיע. רק אז נלמד להבין, כיצד לכוון את עצמנו כל פעם בצורה אופטימאלית לכיוון הנכון ונפסיק לטעות!

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 15.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
מבוי סתום או פריצה למימד חדש?
לאן יקח אותנו מאיץ החלקיקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest