דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך הזוהר – אל הקשר עם הבורא

דרך הזוהר – אל הקשר עם הבורא

הרב ד"ר מיכאל לייטמן

הכוונה הפשוטה בזמן הקריאה בספר הזוהר:

1. אני מתחבר עם כל אות ומילה, וכמו תרופה שמטפטפת באינפוזיה אל תוך הגוף, הן נכנסות לתוכי ומורגשות כמו "סם החיים". אני עובר ממילה למילה מבלי לדעת מה מסתתר מאחורי כל אחת מהן. אך אני בטוח שמילה אחר מילה, טיפה אחר טיפה, נשפך לתוכי בהדרגה "סם החיים" הזה.

2. אם אני מסוגל להחזיק את עצמי במחשבה הזאת בקביעות, מבלי להתעמק בטקסט, דרך הטקסט, בתוכו, אני מרשה לעצמי להבחין בבורא, לגלות את היחס שלי לבורא. הטקסט הוא מה שמתרחש עם האדם. הכוונה היא הקשר שלו עם הבורא. תחילה אנחנו מחזיקים בכוונה, ודרכה משתדלים לחדור אל הבורא, אל מי שאותו אנחנו שומעים, שממנו אנחנו מקבלים. והטקסט הוא המצב של הרצונות שלי, אשר אותו אני רוצה להשׂיג. אם האדם יכול באותו האופן לתאר לעצמו, שכעת הוא באמת שומע את הטקסט של הזוהר מפיו של הבורא, אשר מעביר אליו את הידע הזה, מספר על המצבים הגבוהים שלו, של האדם, זוהי גם כן אחת השיטות הרצויות של הקשר עם הבורא. זה נקרא "להאזין/ללמוד תורה מפי הבורא".

3. אם בזמן הקריאה בספר הזוהר, נשתדל לחבר את הכוונות שלנו יחד, אז במאמצים המשותפים שלנו, נרגיש שדווקא על זה מדבר הזוהר. הרי בתורה כתוב רק כיצד עלינו להתחבר יחד, באיזו מידה, באילו צורות ואופנים. לכן הטקסט של ספר הזוהר אינו מנותק מהכוונה, הוא אינו קיים בפני עצמו, אלא מדבר דווקא ורק על יישׂום הכוונה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
הזוהר הוא גשר צר המוביל לרוחניות
תפתחו את הדלת לבורא!

5 comments

  1. ויקטור פרדסיה

    מה שאני מבין מדיברי בורא סליחה רב או שזה אותו דבר!!!
    שאני חיי באור אן סופי וכשאני לומד זוהר ומנסה להרגיש את המילים הן בעצם מגדרות לי את האן סוף לצורות גאומטריאות של רגשות הבחנות מצבים שתואמים בדיוק את מצבי הנשמה ואז עם הזמן מתוך הערפל ההכרה תחזור אני יזכר אני יתעורר
    מדהים הברוא רב הזה מדהים כמה אהבה

  2. שיעור הזוהר הכי חזק שראיתי
    תודה לך רב ענק

  3. אני שמח על תגובתו של משה משום שגם אני חשתי כך
    בזמן השיעור ואף הייתה לי הזכות הגדולה להביע את תחושותיי, תודה לך רב יקר,

  4. "באר חפרוה שרים אדירי התורה מאז, נחלי עדנים מתהום האמונה הטהורה חקק לנו במשענתו. ומהד גליהם המלאים שירת-יה, מאזינים אנו כל הגה ורחש סוד קודש, כל רעיון והבהקה עמוקה הכמוסים בתורת ד' וסגולת נשמת ישראל, כל אות מאיר ומזהיר לעומתו את צפון בנו פנימה בנשמה תמימת- דעים."

    הרא

  5. נישר את המבט לאורות, נטה אזן קשבת לצלילים, הלב והמחשבה נכשיר להמיה החרישית, כלי השיר והרעיון, ועל הכל נכוון את הנשמה מול האמת. אז יזרום שטף החיים בנו ממקורי אמונה, ממעין לא יכזב.

    הראיה קוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest